مراکز علمی و فناوری یکی از نقاط اتکاء در مقابله با تحریم‌ها

معاون اول رییس جمهوری در جلسه هیات امنای پارک علم و فناوری پردیس، دانشگاه‌ها، مراکز و پارک های علمی و فناوری کشور را یکی از نقاط امید کشور دانست که از طریق آن می توان در مقابل فشارها مقاومت کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نهمین جلسه هیات امنای پارک علم و فناوری پردیس به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در این جلسه فعالیت های پارک علم و فناوری پردیس و شرکت های عضو آن را مثبت ارزیابی و بر لزوم تلاش هر چه بیشتر مسئولان پارک برای توسعه فعالیت های دانش بنیان تأکید کرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین بیان کرد: اگر جهت گیری پارک های فناوری کشور و شرکت های دانش بنیان به سمت ارائه طرح های نوین و تجاری سازی ایده های نوین باشد، این مراکز علمی به جایگاهی برای جذب و حفظ استعدادها و نیروی انسانی نخبه کشور تبدیل می شوند و دیگر شاهد مهاجرت نیروی انسانی مستعد و نخبه به خارج از کشور نخواهیم بود.

جهانگیری با اشاره به تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، از نیروی انسانی و نخبگان کشور به عنوان یکی از نقاط اتکاء برای مقابله با تحریم ها یاد کرد و افزود: پارک های فناوری، دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری کشور یکی از نقاط امید کشور هستند تا بتوانیم در مقابل فشارها مقاومت کرده و با اتکاء به توان داخلی، نیازهای کشور را تأمین کنیم.

معاون اول رییس جمهوری از معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خواست جلساتی را با اعضای هیات امنای پارک علم و فناوری پردیس برگزار کند و ضمن بازتعریف برنامه ها و مأموریت ها، جهت گیری پارک و شرکت های دانش بنیان را به سمت فعالیت ها و طرح های نوین و بزرگ هدایت کنند.

وی همچنین ابراز کرد: اگر طرح ها و برنامه های بزرگی توسط پارک های علم و فناوری کشور تعریف شود بی تردید نظام بانکی، شرکت های سرمایه گذاری و بخش خصوصی پای کار خواهند آمد و منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح ها را تأمین خواهند کرد.

بازاری 80 میلیونی در اختیار محصولات با قدرت رقابت پذیری

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دغدغه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در خصوص بازار محصولات تولیدی افزود: ایران از بازاری ۸۰ میلیون نفری برخوردار است ضمن آن که اگر بتوانیم محصولاتی قابل رقابت تولید کنیم بازار کشورهای همسایه نیز در اختیار ما خواهد بود.

در این جلسه که معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار تهران، رییس دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز حضور داشتند، رییس پارک علم و فناوری پردیس گزارشی از فعالیت های این پارک و شرکت های عضو ظرف یکسال اخیر ارائه کرد.

مهدی صفاری نیا با اشاره به این که ۲۸۶ هزار متر مربع فضای پژوهشی و فناوری در پارک علم و فناوری پردیس وجود دارد، گفت: میزان سرمایه گذاری در این پارک ۱۵ هزار میلیارد ریال است که این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که ۱۰ درصد میزان صادرات پارک های علم و فناوری کشور، ۸۰ درصد از فروش پارک ها و ۱۰ درصد از کل تعداد شاغلان این پارک ها در اختیار پارک علم و فناوری پردیس قرار دارد افزود: در حال حاضر ۳۰۵ شرکت دانش بنیان و ۷۰ استارتاپ در پارک فناوری پردیس فعالیت دارند.

اجرای طرح توانمندسازی شغلی برای دانشجویان

رییس پارک علم و فناوری پردیس از برنامه ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی شغلی برای دانشجویان خبر داد و گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق سامانه ای تحت عنوان شبکه فن بازار در معرض اطلاع دستگاه های اجرایی قرار گرفته تا نیازهای خود را از طریق تولید این شرکت ها تأمین کنند و از خرید محصولات خارجی مشابه خودداری شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری که در خرداد ماه سال جاری برگزار می شود بیان کرد: همزمان با این نمایشگاه از وزرای علوم ۶۰ کشور نیز در قالب مجمع نوآوری «اسکاپ» دعوت به عمل آمده تا از دستاوردهای علمی و فناوری کشورمان بازدید کنند.

در این جلسه گزارش حسابرسی پارک فناوری پردیس منتهی به سال ۱۳۹۶، انتخاب حسابرس سال ۱۳۹۷، بررسی و تایید بودجه تفصیلی سال ۱۳۹۷ و اصلاح موادی از آیین نامه مالی و معاملاتی پارک فناوری پردیس به تایید اعضای هیات امناء رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003006

وب گردی

وب گردی