زمان صدور و تحویل کارت‌های ملی جدید مشخص نیست/ کارت‌های ملی جدید در حال تراشه گذاری است

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: شرکت چاپخانه دولتی ایران در حال تراشه گذاری کارت‌های ملی جدید است.

به گزارش ایسکانیوز، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت : متولی تامین بدنه کارت‌های ملی شرکت چاپخانه دولتی ایران است که این شرکت در حال حاضر مشغول تراشه گذاری کارت‌های ملی است.

وی ادامه داد: بدنه کارت‌های ملی توسط شرکت چاپخانه دولتی ایران ساخته شده است و پس از تراشه گذاری تحویل سازمان ثبت احوال خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان دقیق از سرگیری صدور و تحویل کارت‌های ملی جدید مشخص نیست گفت: سازمان ثبت احوال کشور طبق وعده شرکت چاپخانه دولتی ایران پایان سال ۹۷ را زمان تحویل کارت‌های ملی جدید اعلام کرد. اما از آنجایی که وعده چاپخانه دولتی در تولید این کارت‌ها تا پایان سال قبل محقق نشد، سازمان ثبت احوال از اعلام زمان جدید خودداری خواهد کرد.

ابوترابی با بیان اینکه تعدادی کارت ملی برای موارد خاص ذخیره شده است گفت: برای افرادی که در آستانه ۱۵ سالگی قرار دارند و یا افرادی که کارت ملی آن‌ها به هر علت مفقود شده است از کارت‌های ذخیره شده، کارت ملی جدید صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر کسی در حال حاضر کارت ملی هوشمند خود را گم کند برای او از ذخیره قبلی، کارت جدید صادر می‌شود، اما اگر کارت ملی فرد قدیمی باشد در صورت مفقودی، کارت جدیدی برای او صادر نمی‌شود و تنها یک برگه جهت شناسایی و احراز هویت به او تحویل داده خواهد شد.

ابوترابی گفت: این روند تا زمان تحویل کارت‌های جدید توسط شرکت چاپخانه دولتی ایران ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003009

وب گردی

وب گردی