«جزیره لنج‌ها» میزبان کاروان علم و فناوری دولت

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف کمک به رونق تولید و رفع موانع توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، مهمان جزیره پهناور جنوبی کشور شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در آستانه ورود به جزیره قشم مورد استقبال، « فریدون همتی » استاندار هرمزگان و « حمیدرضا مومنی » مدیرعامل منطقه آزاد قشم و مسئولین محلی جزیره قرار گرفت.

فعالان فناور شرکت « ریز جلبک خلیج فارس » در دل روستای « دستکو » قشم که از جلبک‌ها برای فرآوری و تولید محصولات دانش‌بنیان بهره می‌برد، نخستین میزبان ستاری و همراهانش است. معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سپس به روستای « گوران » عزیمت و از یک کارگاه لنج‌سازی برای شناخت ظرفیت‌های دانش‌بنیانی این کارگاه دیدن می کند.

« کندالو دیرستان» روستای جنوبی جزیره قشم، عزیمت‌گاه بعدی رییس بنیاد ملی نخبگان و همراهان او، برای آشنایی با توانمندی‌های شرکت کشتی‌سازی و گفت‌وگو با فعالان این شرکت خواهد بود.

واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قشم نیز در ادامه این سفر یک روزه، دستاوردها و توانمندی‌هایشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ارائه می‌کنند و از نیازهایشان می‌گویند.

ستاری همچنین با حضور در شهرک صنعتی « طولا » ، به محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در «مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته قشم» سری می‌زند و فعالان «پیرامون سیستم قشم»، شرکت دانش‌بنیانی که سیستم های جامع نمونه گیری را طراحی و می‌سازد و برای نخستین بار طراحی و تولید ایران‌ساخت دستگاه آنالایزر به صورت آزمایشی اقدام کرده است، از کارهایشان با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری می‌گویند.

طراحی و تولید سیستم گرمایشی کاغذی، فعالیت محوری «ساتراپ صنعت قشم» شرکت دانش‌بنیان دیگری است که معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همراهانش با توانمندی‌ها و نیازهایش آشنا می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سفر یک روزه به قشم، برج فناوری این جزیره را افتتاح می‌کند. این برج فناوری در کنار مرکز رشد استقرار دارد و محلی برای حضور و فعالیت هسته‌های فناور استان خواهد بود.

ستاری در بخش پایانی سفر خود در «نشست تخصصی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم» شرکت می‌کند و رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان در این نشست که رویکردش توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، در جمع مدیران تجاری و نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌ بکر کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی، ضرورت نگاه تازه سرمایه‌گذاران به این حوزه و چند و چون حضور در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری خواهد گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003010

وب گردی

وب گردی