برپایی گذر سلامت درمیدان منیریه

همزمان با فرا رسیدن هفته ملی سلامت ، شهرداری منطقه 11 تهران اقدام به ارائه خدمات سلامت محور و اجرای برنامه های متنوع در میدان منیریه کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد رشیدی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 در تشریح برنامه های هفته ملی سلامت که از سوی اداره سلامت برای شهروندان محله های مرکزی شهر تهران در دست اجراست؛ گفت: به منظور توسعه فرهنگ سلامت و ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به موضوعات سلامت محور، برنامه های متنوعی از جمله اجرای گذر سلامت در میدان منیریه، اجرای طرح راهوند، بازی های نشاط سالمندی، بازی های ویژه افراد دارای معلولیت، نمایش میدانی و برگزاری همایش آموزشی در بیمارستان روزبه در این هفته انجام خواهد شد.

رشیدی افزود: میدان منیریه به لحاظ تردد جمعیتی و مرکزیت موقعیت مناسبی را برای خدمت رسانی به افراد بیشتری دارد که بر همین اساس گذرگاه سلامت با 26 عنوان برنامه در این میدان به اجرا در می آید.

وی با بیان این که در اجرای این برنامه ها سازمان ها، مراکز و اشخاص مختلفی با شهرداری همکاری دارند؛ ادامه داد: دبیران کانون پزشکان، تعدادی از پزشکان، انجمن ناشنوایان، انجمن سفیران نشاط، باشگاه سلامت نوجوانان، انجمن NA، شرکت غذای سالم، بیمارستان های سطح منطقه، انجمن غذا و دارو، انجمن های تخصصی حمایت از بیماران و انجمن های خیریه در اجرای برنامه های هفته سلامت مشارکت دارند و خدماتی از قبیل ویزیت پزشک، اسکن کف پا، برپایی نمایشگاه های مختلف و فروش دستاوردهای معلولین و کودکان اتیسم، برگزاری مسابقات ورزشی، اطلاع رسانی در مورد بیماری ها، طب سنتی، پیش گیری از آسیب های اجتماعی، مشاوره تغذیه و روان شناسی و ...، چکاپ بیماری های چشمی و معاینه دندان را همراه با غربالگری فشارخون و قند خون و ... انجام می دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 گفت: برنامه های هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار "مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت " بر اساس عناوین روز شمار علاوه بر میدان منیریه در سرای محلات و نواحی منطقه نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003014

وب گردی

وب گردی