آیا آموزش و توانمندسازی مشکل  ایثارگران جویای کار را حل می کند؟

مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزش و توانمند سازی ایثارگران جویای کار میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزش و توانمند سازی ایثارگران جویای کار میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز با حضور محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

در این مراسم پاکدل گفت: مرجع صدور مجوز برای تمام مراکز آموزشی فنی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است به همین منظور نسبت به انعقاد این تفاهم نامه اقدام کردیم. بر اساس این تفاهم نامه علاوه بر آموزش، از سوی صندوق کارآفرینی بنیاد شهید نیز به مراجعین تسهیلات نیز اعطا می‌شود تا بتوانیم از شمار افراد جویای کار بکاهیم. قطعاً حضور فرزندان ایثارگران و شهدا در دستگاه‌های مختلف کشور مایه برکت خواهد بود.

پاکدل با ارائه آماری در حوزه اشتغال ایثارگران تصریح کرد: مجموعاً حدود ۹۵ هزار نفر فرد بیکار وابسته به بنیاد شهید در کشور داریم که در سال ۹۷، ۲۵ هزار نفر مشغول به کار شدند. از این تعداد، ۱۴ هزار نفر جذب بخش خصوصی شده و ۱۰ هزار نفر نیز با دریافت تسهیلات از بنیاد شهید موفق به خود اشتغالی و کار آفرینی شدند. برای سال ۹۸ نیز با پیش بینی‌های انجام شده، تلاش خواهیم کرد تا رقم خود اشتغالی را با ۲۵ درصد افزایش به حدود ۱۳ هزار نفر رسانیم.

وی افزود: فرصت‌های قانونی بنیاد در زمینه ایجاد اشتغال که شامل اعطای تسهیلات و تسهیل شرایط اخذ بیمه‌ها ازجمله اقدامات بنیاد به منظور اشتغال این قشر گرامی است.

پاکدل گفت: آموزش‌ها بر اساس علاقه و استعداد داوطلبان خواهد بود و طی آن آموزش‌ها برای ایثارگران برای یک مرحله به صورت رایگان خواهد بود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1003021

وب گردی

وب گردی