اختصاص سالن ویژه به شرکت‎های دانش بنیان و ساخت داخل  درنمایشگاه صنعت نفت

مدیر بیست و چهارمین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه رونق تولید محور برگزاری این رویداد است، گفت: امسال برای نخستین بار به شرکت‎های دانش بنیان و فعالان ساخت داخل، سالن ویژه اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد ناصری، با بیان اینکه نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت ایران یکی از مهمترین رویدادهای نمایشگاهی نفت و گاز در جهان است، افزود: توانمندی داخلی صنعت نفت در بحث ساخت داخل و شرکت‎های پیمانکاری موجب شد امسال با حضور پررنگ این شرکت‎ها در نمایشگاه مواجه باشیم؛ بر این اساس متراژ بخش سرپوشیده داخلی با افزایش ۷ هزار مترمربعی نسبت به سال قبل به ۳۵۷۶۶ مترمربع رسیده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در نمایشگاه امسال، تشدید تحریم‎های یک جانبه آمریکا باعث کاهش حضور شرکت‎های خارجی شده اما با این وجود شرکت‎های مطرحی از کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان، ایتالیا، اوکراین، چین، روسیه، هلند، آذربایجان و...در نمایشگاه حضور دارند.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت نیز با بیان اینکه یکی از شاخص‎های نمایشگاه امسال اختصاص یک سالن ویژه به شرکت های دانش بنیان و ساخت داخل است، افزود: بر این اساس در این دوره طبقه بندی موضوعی سالن ها انجام شده است و بر اساس آن نفت و صنایع بالادستی در سالن ۸ و ۹، گاز و صنایع میان دستی در سالن ۳۸، پالایش و پخش و صنایع پایین دستی در سالن ۴۱، پتروشیمی و صنایع پایین دستی در سالن ۱۴ و ۱۵، سازندگان ۱۰ گروه کالایی، ساخت داخل، شرکت‎های دانش بنیان و دانشگاه‎ها در سالن ۲۷، سازندگان تجهیزات صنعت نفت در سالن ۳۱، سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در سالن ۶ و صادرکنندگان فرآورده‎های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن ۷ تقسیم شده اند.

سهراب عظیمی‎خواه گفت: امسال در حاشیه نمایشگاه بیست و چهارم صنعت نفت، همایش‎هایی با موضوع‎های مختلف برگزار می شود که از میان آنها می توان به برگزاری همایش بورس انرژی؛ فرصت طلایی تجارت با نفت ایران، همایش بهینه سازی مصرف سوخت، راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی و ...اشاره کرد.

به گفته وی، آیین گشایش نمایشگاه بیست و چهارم صنعت نفت، صبح روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه، با حضور وزیر نفت و مقامات ایرانی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. این رویداد تا ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان فعالان صنعت نفت و علاقه‎مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003040

وب گردی

وب گردی