هدف از برگزاری المپیاد ورزشی دانشگاه آزاد کشف استعداد‌های برتر است

مدیر کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات، گفت: ما درکشوری زندگی می کنیم که مردم آن اهل ورزش و شاداب هستند و معتقدم ورزش دانشگاهی بازوی توانمند ورزش هرکشور است و باید به آن بها داده شود.

رضا سارنگ در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری المپیاد ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گفت: المپیاد ورزشی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با احتساب ماده ها در 18 رشته و در دو بخش خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود. آقایان در رشته‌های شنا، دارت، فوتسال، بسکتبال، مچ اندازی، تنیس روی میز، دوومیدانی، فوتسال دستی و ووشو و خانم‌ها در رشته‌های والیبال، شنا، دوومیدانی، فوتسال، تنیس روی میز و دارت به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این مسابقات از 20 اسفندماه آغاز و تا 14 اردیبهشت ماه هم ادامه خواهد داشت. اکنون 1100 دانشجو درگیر این مسابقات هستند و مسابقات در سطح بالایی برگزار شده است. چهارمین المپیاد ورزشی درون دانشگاهی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هر دوره باقدرت بیشتری برگزار می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است و هدفمان کشف استعداد های برتر است.

مدیر کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: برگزاری المپیاد های درون دانشگاهی باعث می شود تا علاقه دانشجویان به درس و انگیزه شان برای ادامه تحصیل بیشتر شود و در هیچ دانشگاهی تا کنون با این ظرفیت المپیاد ورزشی برگزار نشده است.

سارنگ ادامه داد: در اکثر کشورها ورزش دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در ایران هم به ورزش بها دهیم و از همین دانشگاه ها استعدادیابی کنیم. در مسابقات لیگ برتر و باشگاهی از دانشجویانی استفاده می شود که ستاره هستند؛ اما باید با کمک همین المپیاد های درون دانشگاهی استعداد‌ها را شناسایی و پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: به جرئت می توانم بگویم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در بین واحد ها و دانشگاه های سراسری این المپیاد ورزشی را برگزار کرده که به صورت جدی دنبال می شود و این اتفاق خوبی برای دانشگاه خواهد بود. خیلی خوب می شود که تمام دانشگاه های کشور دانشجویان را درگیر مسابقات دانشجویی کنند تا از طریق ورزش دانشجویان زیادی را جذب کنند.

سارنگ خاطرنشان کرد: ما درکشوری زندگی می کنیم که مردم آن اهل ورزش و شاداب هستند و معتقدم ورزش دانشگاهی بازوی توانمند ورزش هرکشور است و باید به آن بها داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003046

وب گردی

وب گردی