تفویض اختیار به استان های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف پژوهشی

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: تفویض اختیار به استان های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف پژوهشی در راستای تسهیل در مسیر توسعه فناوری و روان سازی فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ها صورت می گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه ویدئو کنفرانس بحث و تبادل نظر در مورد برنامه و بودجه پژوهش و فناوری سال 98، با حضور دکتر بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری امروز در ساختمان آموزشی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر نگاهداری در این جلسه با بیان اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه فناوری، پژوهش و کارآفرینی و اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان تأکید ویژه ای دارد، گفت: یکی از رویکردهای جدی در توسعه پژوهش و فناوری، بحث بودجه است که مقرر شد تمام شهریه های مرتبط با پایان نامه ها در حوزه پژوهش و فناوری در قالب دو صندوق ASF برای حوزه پژوهش و صندوق پژوهش و فناوری برای حوزه فناوری و نوآوری طراحی شود تا بتوانیم بودجه های لازم برای فعالیت های مرتبط با این حوزه را بهتر هدایت و ساماندهی بهتر کنیم.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بودجه های مربوط به فعالیت های فناوری و نوآوری را به طور تفکیکی و جدا از سایر بودجه های پژوهشی در نظر می گیریم. به طوری که بخشی در قالب فعالیت های فناوری و نوآوری و بخشی دیگر در حوزه پژوهش تقسیم بندی می شوند.

وی با تأکید بر اینکه بودجه حوزه پژوهش و فناوری در سایر حوزه های دانشگاه هزینه نخواهد شد، اظهار داشت: در صورت تحقق این امر ظرفیت بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه پژوهش، کارآفرینی و سرمایه گذاری دانش بنیان ایجاد می شود و به اهداف تعیین شده در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دست خواهیم یافت.

دکتر نگاهداری از تنظیم تفاهم نامه هایی در حوزه فعالیت های پژوهشی، فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: این تفاهم نامه ها در صورت نهایی شدن به تمامی استان های دانشگاه آزاد اسلامی درسراسر کشور برای اجرا ابلاغ می شود.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری به تفویض اختیار به استان های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف پژوهشی در راستای تسهیل در مسیر توسعه فناوری و روان سازی فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش این معاونت کاهش بروکراسی و موانع اداری و مالی پیش روی حوزه پژوهش و فناوری است تا فعالیت‌های پژوهشی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پیش نویس آیین نامه معاملاتی در حوزه پژوهش و فناوری را آماده کردیم تا ضمن افزایش نگاه تخصصی به این حوزه، نسبت به پروژه های پژوهشی کمی متفاوت تر از کمیسیون معاملات دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیری شود.

در این جلسه مدیران کل، معاونان پژوهش و فناوری و دبیران شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه‌گذاری استان‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003068

وب گردی

وب گردی