افتتاح چند طرح عمرانی و تولیدی در قلعه گنج

رئیس بنیاد مستضعفان کشور در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج چند طرح عمرانی و تولیدی را افتتاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، طرح‌های عمرانی و تولیدی در روستا‌های سخت گذر و دور افتاده جهلدر و بنگرون شامل امکانات بهداشتی، آموزشی و کشاورزی و دامداری افتتاح و زندگی در این دو روستای از نو با امکانات ویژه آغاز شد.

مجری طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج گفت: ساکنان این دو روستا پیش از این پراکنده در کوهستان‌های منطقه به کار دامداری مشغول بودند و با یکجا نشینی آنان اکنون امکانات زندگی برای آن‌ها فراهم شده است.

امروز طرح آبرسانی این دو روستا با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مشترک بنیاد علوی و اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.


مسعود حیدروند با بیان اینکه طرح توسعه روستایی جهلدر و بنگرون ۸ ماهه اجرا شده افزود: برق این دو روستا نیز از انرژی خورشیدی تامین شده است.


وی همچنین از ساخت و تجهیز ۵۸ واحد مسکونی متناسب با فرهنگ بومی منطقه در این دو روستا خبر داد و گفت: برای هر خانوار یک واحد مرعداری نیز در روستا ایجاد شده است.


حیدروند همچنین از تجهیز مدرسه در این دو روستا، احداث خانه ورزش، آموزش صنایع دستی و مرغداری و همچنین آموزش نهضت سواد آموزی با همکاری فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش در این دو روستا خبر داد.

همچنین خانه بهداشت روستای چاه زردان و مجتمع طرح تامین آب روستایی منطقه تمگران قلعه گنج افتتاح شد.
با بهره برداری از طرح آبرسانی مجتمع روستایی تمگران بیش از ۳ هزار نفر در ۹ روستا از آب آشامیدنی سالم وبهداشتی بهره‌مند شدند.


فدایی استاندار کرمان مدت زمان اجرای این طرح را یک و نیم سال اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح شامل ۵۶ کیلومتر لوله گذاری، یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ، افزون بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی هزینه شده است.


مدیر شبکه بهداشت شهرستان قلعه گنج نیز گفت: خانه بهداشت روستایی چاه زردان با اعتبار افزون بر ۱۰۵ میلیون تومان از محل اعتبارات مشترک بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ساخته و تجهیز شده است.


خسرو چمنی افزود: این خانه بهداشت با دو بهورز به ساکنان روستای چاه زردان و روستا‌های همجوار خدمات ارائه می‌کند.

با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج یک مگاوات از نیروگاه ۴ مگاواتی خورشیدی قلعه گنج امروز به شبکه سراسری برق متصل شد.


امروز همچنین قرارداد ساخت ۴ مگاوات دیگر نیز بین شرکت برق صبا و و شرکت ایرانی _ آلمانی پرچینگ منعقد شد.


مدیرعامل شرکت تولید نیروی مرکزی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این طرح در راستای سیاست‌های رهبرمعظم انقلاب و برای حمایت از مناطق محروم در قلعه گنج ساخته می‌شود.


محمدباقر موسوی افزود: در مجموع برای ساخت این نیروگاه ۴ مگاواتی ۴۵ میلیارد تومان از طریق شرکت سرمایه گذار تامین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003069

وب گردی

وب گردی