اعزام دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی به مشهد مقدس

جمعی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب یک اردوی فرهنگی زیارتی سیاحتی‌ به مشهد مقدس اعزام می شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست هماهنگی اردوی فرهنگی زیارتی سیاحتی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مهندس علیرضا شیخ عطار سرپرست معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای استان تهران و واحد علوم و تحقیقات در سازمان مرکزی برگزار شد.

مهندس شیخ عطار در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران است و سیاست های آن از جمله در حوزه بین الملل باید در خدمت نظام باشد، گفت:‌ هدف امام (ره) از انقلاب اسلامی، معطوف به جغرافیای داخلی کشور نبود و به فراتر از مرزها می اندیشید.

سرپرست معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به استراتژی سیاست خارجی نظام، سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین الملل نیز باید بر اساس الهام بخشی و تمدن سازی باشد. بر همین اساس باید نسبت به جذب دانشجویان غیر ایرانی، اهتمام داشته باشیم. دانشگاه بهترین ابزار برای اشاعه اندیشه اسلامی است.

مهندس شیخ عطار نقش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را در پیشبرد سیاست خارجی دانشگاه در حوزه بین الملل، مهم توصیف کرد و افزود: خوشبختانه بین معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه، تعامل خوبی برقرار است. تلاش می کنیم دانشجویان غیرایرانی در دوران تحصیل به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شوند.

دانشجویان غیرایرانی می توانند سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشند

دکتر نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در این نشست با بیان اینکه قریب به 2 هزار دانشجوی غیرایرانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: این دانشجویان پس از دانش آموختگی به کشورهای خود باز می گردند و چنانچه برنامه های فرهنگی پرباری برای این قشر دانشگاهی درنظر گرفته شود، آنان می توانند به نوعی سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشند و در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی به نحو مؤثر عمل کنند.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان غیرایرانی توجه خاصی شده است، افزود: در راستای جذب دانشجویان غیرایرانی و لزوم تکریم و انجام برنامه های پربار فرهنگی برای این قشر دانشگاهی، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه و با مشارکت معاونت امور جوانان آستان قدس رضوی، صدها نفر از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب اردوی فرهنگی، زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

دکتر نصیری با بیان اینکه اردوی فرهنگی، زیارتی و سیاحتی دانشجویان غیرایرانی واحدهای استان تهران، واحد علوم و تحقیقات و واحد مشهد از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت امسال برگزار می شود، اظهارداشت: با توجه به برنامه های متنوعی که پیش بینی شده، ان شاءالله اردوی فرهنگی، زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس به عنوان خاطره‌ای ماندگار در اذهان دانشجویان غیرایرانی ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003070

وب گردی

وب گردی