پرداخت وام غیر از قرض الحسنه در کمیته امداد، ممنوع است

رئیس کمیته امداد بر توسعه همکاری‌ها میان این نهاد و نظام بانکی کشور تاکید کرد و گفت: پرداخت وام غیر از قرض‌الحسنه به مددجویان در کمیته امداد ممنوع است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدپرویز فتاح در دیدار با مدیرعامل بانک سپه بر توسعه همکاری میان کمیته امداد و شبکه بانکی کشور با هدف تسهیل در ارائه وام اشتغال به مددجویان تاکید کرد.

وی با تقدیر از عملکرد بانک سپه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد، اضافه کرد: ارائه وام غیر از قرض‌الحسنه به مددجویان ممنوع است و به همین دلیل به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت هستیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان این نهاد بهترین مشتریان نظام بانکی کشور هستند،گفت: به اذعان بانک مرکزی و بانک سپه، معوقات وام مددجویان کمیته امداد به این بانک بسیار ناچیز است و این نشان دهنده موفقیت طرح‌های اشتغال مددجویان است.

وی کمک به اقشار ضعیف جامعه را مایه برکت برای نظام دانست و ادامه داد: ۶۲ درصد مددجویان امداد زنان سرپرست خانوار و دیگران هم افراد سالمند، ایتام و ... هستند که اگر به دادشان نرسیم مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد می‌ شود.

رئیس کمیته امداد افزود: کمک به این خانواد‌ه ها برای بانک سپه و دیگر بانک‌ها باید مایه افتخار باشد و آنچه امروز در جریان است، موید همین موضوع است.

فتاح با اشاره به خسارت سیل به مددجویان در برخی استان‌های کشور، بر ضرورت تسریع در بازسازی منازل خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از منابع امداد، اعتبارات بانکی و کمک‌های مردمی و دولتی تاکید کرد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار خانه آسیب دیده مددجویان توسط بیمه طرف قرارداد مورد بررسی و ارزیابی خسارت قرار گرفته اما متاسفانه به دلیل اینکه مددجویان از نازل‌ترین منازل و لوازم خانگی برخوردار هستند، ارزیابی خسارت‌ها قابل توجه نیست.

در این جلسه همچنین محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه با قدردانی از عملکرد کمیته امداد در ارائه خدمات به محروم‌ترین افراد جامعه، گفت: اقدامات این نهاد مبتنی بر اخلاق، احترام و حفظ شأن و شخصیت مددجویان است.

وی با اشاره به جذب اعتبارات برای ارائه وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد گفت: تلاش ما جذب بیشترین اعتبارات قرض‌الحسنه است و در این زمینه مضایقه نخواهیم کرد.

چقازردی افزود: علاوه بر وام اشتغال، برای ارائه کمک‌های موردی در کنار کمیته امداد هستیم و اولویت ما در همه خدمات، مددجویان امداد هستند.

مدیرعامل بانک سپه تاکید کرد: فراتر از تعهدات‌مان برای کمک به مددجویان امداد آمادگی داریم و در همین زمینه ۱۰ هزار میلیارد ریال کمک برای مناطق آسیب‌دیده از سیل پیش‌بینی شده است.

وی به کمک کارمندان بانک سپه در سراسر کشور برای افراد آسیب‌دیده از سیل اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم ارقام جمع‌آوری شده را به کمیته امداد اختصاص دهیم و امیدواریم همین رویه در همه بانک‌ها نهادینه و اجرا شود.

در پایان این جلسه، رئیس کمیته امداد به نمایندگی از تمام خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، با اهدای لوح سپاس، از تلاش‌های بانک سپه و همراهی این بانک با مددجویان امداد تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003073

وب گردی

وب گردی