آغاز انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد/ دفترچه راهنمای آزمون منتشر شد

انتخاب رشته در رشته های مقطع دکتری دانشگاه آزاد از امروز سوم اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز شد. داوطلبان مجاز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب ۸۰ کدرشته اقدام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کدرشته های مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

دانشگاه آزاد در چارچوب قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و مصوبات شورای پذیرش در سال ۹۸ اقدام به پذیرش در مقطع دکتری تخصصی از میان داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سازمان سنجش آموزش کشور می‌کند.

توجه به کد شناسه در کارنامه آزمون دکتری

نتایج اولیه وضعیت علمی داوطلبان به صورت کارنامه و بر اساس نمره کل و رتبه آنان با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده است توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است و داوطلبان علاقمند به پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی باید بر اساس کد شناسه انتخاب رشته که توسط سازمان سنجش آموزش کشور در کارنامه اعلام نتایج اولیه درج شده نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

امکان انتخاب ۸۰ کدرشته محل

تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد با توجه به نتایج درج شده در کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org ضمن مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداکثر ۸۰ کد رشته / محل متناسب با کد مجموعه امتحانی خود اقدام کنند.

هزینه ۵۳۰ هزار ریالی برای انتخاب رشته

داوطلبان لازم است هزینه انتخاب رشته به مبلغ ۵۳۰ هزار ریال را از طریق سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org پرداخت کنند.

با توجه به این که پس از پرداخت هزینه ثبت نام امکان باز پس گیری آن وجود ندارد، لذا به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط انتخاب رشته نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کنند.

عدم مراجعه به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد

عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه‌های صادره به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و پس از انقضای مهلت مقرر امکان انتخاب رشته و معرفی جهت مصاحبه در دانشگاه آزاد اسلامی تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

معرفی جهت مصاحبه منوط به کسب حدنصاب علمی لازم با توجه به رشته / محل‌های انتخابی داوطلبان در اولویت‌های ۸۰ گانه و ظرفیت پذیرش رشته / محل‌های انتخابی خواهد بود.

نحوه پذیرش نهایی داوطلبان در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد پس از پایان مهلت مقرر برای انتخاب رشته نتایج داوطلبان حائز شرایط برای شرکت در مرحله ارزیابی مصاحبه تخصصی را اعلام خواهد کرد. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، آن دسته از داوطلبانی که شرایط علمی لازم به منظور شرکت در مصاحبه را احراز کرده اند، لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org آمادگی خود را برای شرکت در مصاحبه اعلام کنند.

داوطلبان موظفند در زمان مراجعه به سامانه برای اعلام آمادگی جهت شرکت در مصاحبه به ازا هر رشته / گرایش مبلغ ۹۲۰ هزار ریال پرداخت کنند. عدم اعلام آمادگی برای شرکت در مصاحبه در بازه زمانی اعلام شده از طریق سامانه به منزله انصراف است.

داوطلبان لازم است با توجه به جدول زمانی اعلام شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه با در دست داشتن مدارک لازم به منظور شرکت در ارزیابی تخصصی مراجعه کنند. پس از انجام مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نتایج نهایی داوطلبان شرکت کننده در این مرحله توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

ورود به دوره دکتری تخصصی با آزمون بر اساس ۵۰ درصد نمره آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003075

وب گردی

وب گردی