صبوری :  بحث  واگذاری شرکت ها و کارخانه ها، مفاسد متعددی وجود دارد

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: یکی از مشکلات شیوه فعلی خصوصی سازی این است که در بحث واگذاری ها، تخلفات و مفاسد مختلفی وجود دارد که خیلی از آن ها عمومی شده است.

محمد حسین صبوری، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص علل و اهداف تجمع اعتراضی امروز(سه شنبه، 3 اردیبهشت) جمعی از طلاب و دانشجویان، در مقابل وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: چند وقت است که بررسی بحث خصوصی سازی و واگذاری شرکت ها را در دستور کار قرار داده ایم و در این حوزه، آسیب شناسی نیز داشته ایم. یکی از مشکلاتی که در امر خصوصی سازی وجود دارد، بحث عدم اهلیت است؛ به عبارتی، برخی از افرادی که شرکت یا کارخانه به آن ها واگذار می شود، اهلیت لازم را ندارند.

وی افزود: موضوع دیگر، شفاف نبودن قراردادها از جانب سازمان خصوصی سازی است که مطابق قانون، خود سازمان خصوصی سازی موظف به شفافیت قرار دادها است. همچنین نفوذ جریانات و اشخاص سیاسی به بحث واگذاری ها و مشخص نبودن قیمت ها و قیمت گذاری نا صحیح، از دیگر مشکلاتی است که در امر خصوصی وجود دارد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: شرکت نیشکر هفت تپه، فولاد اهواز، شرکت گوشت اردبیل و بسیاری از شرکت های دیگر، بلافاصله بعد از واگذاری با مشکل مواجه شدند. لذا از رئیس سازمان خصوصی سازی خواستیم که در رابطه با اتفاقات و واگذرای های اخیر، پاسخگو باشند که هیچ پاسخی دریافت نکردیم؛ همین مسأله به انجام تجمع دی ماه جنبش عدالتخواه دانشجویی در مقابل سازمان خصوصی سازی منجر شد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: چندی پیش از وزارت اقتصاد به عنوان نهاد بالادستی سازمان خصوصی سازی دعوت داشتیم که در یکی از دانشگاه ها حضور پیدا کنند و در خصوص بحث واگذاری ها توضیح دهند؛ که وزیر اقتصاد هم به خواست ما توجهی نداشت تا نهایتا مجبور شدیم که نکات خود را با حضور در مقابل وزارت اقتصاد به گوش مسئولین برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات شیوه فعلی خصوصی سازی این است که در بحث واگذاری ها، تخلفات و مفاسد مختلفی وجود دارد که خیلی از آن ها عمومی شده است. سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد و قوه قضاییه باید به تخلفات صورت گرفته ورود پیدا کنند و ما هم از قوه قضاییه درخواست داشته ایم که به عنوان نهاد متولی احقاق حقوق عامه، به این مسائل ورود پیدا کند وبررسی های لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003080

وب گردی

وب گردی