قرارگیری پارک های علم و فناوری در کنار مراکز آموزش عالی؛ زمینه‌ساز ارتباط صنعت و دانشگاه

وزیر علوم با بیان اینکه در کشور ۴۳ پارک علم و فناوری مشغول فعالیت است گفت: این پارک‌ها توانسته‌اند جوانان نخبه زیادی را در زمینه عملی کردن علم، جذب کنند و اگر پارک های علم و فناوری در کنار مراکز آموزش عالی قرار گیرند ارتباط صنعت و دانشگاه بهتر از گذشته خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر غلامی در این آیین اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود می‌تواند تاثیرات جهانی داشته باشد و اگر سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها صورت گیرد نه تنها صنعت از این سرمایه‌گذاری منفعت پیدا می کند بلکه دانشگاه نیز از نظر مالی بهره‌مند می‌شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها توانسته‌اند در تامین منابع مالی خود اقداماتی انجام دهند؛ این رویکردی است که وزارت علوم برای تامین منابع مالی دانشگاه‌ها در کشور دارد.
وزیر علوم، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها همان گونه که در برنامه‌ریزی ششم توسعه آورده شده در تامین منابع مالی باید با استفاده از ظرفیت‌های واحد آموزشی نسبت به کسب درآمد اقدام کنند.
دکتر غلامی گفت: هرچه قدر درحوزه‌های مختلف علمی سرمایه‌گذاری صورت گیرد بازدهی این سرمایه‌گذاری بلندمدت و میزان سودآوری نیز چندین برابر است و شاهدهستیم که در استان فارس نیز بر جذب سرمایه‌گذاری علمی اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.
وزیر علوم سرمایه گذاری در علم را سرمایه گذاری برای آیندگان دانست و افزود: همکاری مسئولان استان فارس با دانشگاه شیراز قابل تقدیر است و اگر سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز در قالب حمایت‌ها رخ دهد سرمایه‌گذاری پایداری است.
وی با اشاره به اینکه مراکز رشد، عاملی برای توسعه ارتباط علم و صنعت هستند بیان کرد: بیش از ۱۹۶ مرکز رشد در کنار دانشگاه های کشور وجود دارد که این مراکز نگاهی نو به عرصه علم آموزی و پژوهش خواهند داشت البته این مراکز، مرکزی برای کسب ثروت هستند.
در این آیین علاوه بر اینکه وزیر علوم، کلنگ عملیات ساخت نیروگاه ۲۰ مگاواتی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز را بر زمین زد، عملیات اجرایی دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی تولید انرژی خورشیدی در شهرستان‌های آباده و نی ریز نیز به صورت ویدیویی آغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003092

وب گردی

وب گردی