حضور 5 هزار دانش‌آموز در اختتامیه مسابقه دانش آموزی نور

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات دانش‌آموزی نور اعلام کرد که اختتامیه سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور با مشارکت بیش از 5 هزار دانش آموز از کشورهای مختلف برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « حازم فریپور » دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات دانش‌آموزی « نور » درباره برگزاری این جشنواره، بیان کرد: سه دوره از مسابقات دانش آموزی نور برگزار شده است و در هر دوره یکصد تیم برتر معرفی شده اند. امسال نیز در مراسم اختتامیه این مسابقات، تیم های برتر دانش آموزی معرفی خواهند شد.

وی افزود: اختتامیه سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور با مشارکت بیش از 5 هزار دانش آموز از کشورهای مختلف، توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، 6 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

به گفته فریپور، اختتامیه سومین دوره مسابقه دانش آموزی نور با مشارکت بیش از 5 هزار دانش آموز و با ارائه یک هزار و 733 اثر از کشورهای مختلف ایران، تونس، عراق، تانزانیا، ترکیه، پاکستان و افغانستان و با حضور مسئولان حوزه های علمی و آموزشی کشور 6 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار اندیشه برگزار می شود.

وی همچنین تصریح کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) که در ابتدا توسط پارک فناوری پردیس پایه گذاری شد، به منظور اثرگذاری در زیست بوم علم و فناوری برای ارتقای سطح علمی کشورهای اسلامی و شبکه سازی دانشمندان جهان اسلام، فعالیت هایی را در راستای تبیین علم و فناوری به عنوان گفتمان عمومی جامعه و ایجاد نشاط و انگیزه علمی در جامعه دانش آموزی، دانشجویی و دانشمندان جوان در سطح جهان اسلام برنامه ریزی کرده است.

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات دانش‌آموزی نور همچنین بیان کرد: مسابقه دانش آموزی نور سال 95 با مشارکت 4 هزار دانش آموز در قالب یک هزار و 650 تیم در سطح ملی و از 28 استان کشور کار خود را آغاز کرد. این دوره با موضوع ساخت فیلم های علمی یک دقیقه ای از آزمایش هایی در زمینه نور برگزار شد. دومین دوره این رویداد دانش آموزی نیز سال 96 با مشارکت 5 هزار دانش آموز در قالب 2 هزار تیم از کشورهای منطقه شامل ایران، پاکستان و افغانستان برگزار شد.

فریپور ادامه داد: سومین دوره این مسابقه در سطحی گسترده تر و در عرصه بین المللی برگزار شد که طی این دوره، بیش از 5 هزار دانش آموز با مجموع یک هزار و 733 اثر از 7 کشور مشارکت داشتند که تیم ها و دانش آموزان برتر در مراسم اختتامیه این مسابقه معرفی خواهند شد.

وی افزود: این مسابقات در دوره نخست تنها با مشارکت دانش آموزانی از ایران برگزار شد اما در دوره های بعدی در سطح بین المللی و با مشارکت دانش آموزانی از دیگر کشورها همراه بود. به طور مثال در سومین دوره این مسابقات دانش آموزانی از کشورهای ایران، تونس، عراق، تانزانیا، ترکیه، پاکستان و افغانستان شرکت کردند.

به گفته فریپور، دانش آموزانی که در این مسابقات شرکت می کنند باید فیلم های یک دقیقه ای مستند از فعالیت های علمی خود ارسال کنند. این فیلم ها توسط داوران بررسی و در نهایت برگزیدگان در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.

به گفته وی، هر یک از مسابقات دانش آموزی نور با هدف گرامیداشت یکی از بزرگان جهان اسلام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003125

وب گردی

وب گردی