بودجه پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها در سال 98 افزایش یافته است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها تقریبا 11 درصد، پژوهشگاه‌ها 12 درصد و پارک های علم و فناوری بالغ بر 70 درصد رشد داشته است.

مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بودجه دانشگاه ها در سال 98 نسبت به سال 97 افزایش داشته است، گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه ها تقریبا 11 درصد، پژوهشگاه ها 12 درصد و پارک های علم و فناوری بالغ بر 70 درصد رشد داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مجموع بودجه دانشگاه ها افزایش یافته است، بیان کرد: در وزارتخانه علوم تمامی تلاش بر این است که این بودجه در زمان تعیین شده به دانشگاه‌ها تخصیص داده شود.

برومند اضافه کرد: یکی از چالش‌های اساسی که حوزه پژوهش و فناوری با آن مواجه است، پرداخت بودجه طبق زمانبندی تعیین شده به مراکز آمورش عالی است که امیدواریم در سال 98 به این امر دست پیدا کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر هماهنگی وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه، اذعان کرد: در سال 97 برای حل مشکل بیان شده جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم تا حوزه پژوهش دانشگاه ها با مشکل مواجه نشود.

وی ابراز کرد: از سوی دیگر دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید تلاش کنند طبق برنامه های مشخص و مدور پیش بروند؛ بنابراین نقش برنامه‌ریزی دقیق برای حل مشکلات مالی حوزه پژوهش دانشگاها نیز پررنگ است.

برومند در پاسخ به سوال هدایت پایان نامه ها و تحقیقات پژوهشی برای حل مشکلات جامعه و کشور توسط معاونت پژوهش وزارت علوم، گفت: دانشگاه ها باید در چارچوب فعالیت هایی که در کشور در حال رخ دادن است پیش روند؛ البته این امر تا حدودی محقق شده است و نشانه آن نیز حضور دانشجویان در استان های خوزستان، گلستان، لرستان برای کمک به سیل زدگان و ستادهای بحران است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: برای هدایت رساله و پایان‌نامه‌های دانشگاهی و ارتباط گیری دانشگاه‌ها با دستگاه های اجرایی یکسری اقدامات صورت گرفته مانند گردهمایی کارگروه های تخصصی آموزش عالی اخیر که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003130

وب گردی

وب گردی