تغییرفرایند تعیین شهریه مهدهای کودک/ افزایش نرخ ها تادوماه دیگراعلام می شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از تغییر شیوه تعیین شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: طی یک یا دو ماه آینده افزایش شهریه مهدها مشخص و اعلام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب الله مسعودی فرید در مورد پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش شهریه مهدهای کودک گفت: امسال فرایند تعیین شهریه مهدهای کودک نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است.

وی گفت: در سال‌های قبل شهریه مهدهای کودک با حضور سه نماینده از سازمان حمایت از مصرف کننده، بهزیستی و کانون مهدها تعیین و ابلاغ می‌شد اما با توجه به تغییرات صورت گرفته قرار است چارچوب شهریه‌های جدید مهدهای کودک توسط سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام شود اما تا به امروز این سازمان هنوز میزان افزایش شهریه‌های مهدهای کودک را اعلام نکرده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ما از سال گذشته (شهریور ماه) نامه نگاری‌های لازم را با سازمان حمایت مصرف کننده برای اعلام شهریه‌های جدید انجام داده ایم ولی تا به امروز هنوز پاسخی داده نشده است.

مسعودی فرید ادامه داد: در صورتیکه طی هفته‌های آینده سازمان حمایت از مصرف کننده چارچوب تعیین شهریه مهدهای کودک را ابلاغ نکند ما همانند سنوات گذشته و با برگزاری کارگروه‌های مختلف شهریه‌های هر استان را تعیین و ابلاغ خواهیم کرد.

وی در ارتباط با میزان افزایش شهریه‌های مهدهای کودک در سال ۹۸ گفت: هم اکنون نمی‌توان میزان افزایش شهریه مهدها را عنوان کرد چرا که باید چارچوب این بخش از سوی سازمان اشاره شده مشخص شود اما در هر صورت شهریه‌های مهدهای کودک افزایش خواهد یافت و این افزایش در هر استان، شهرستان و حتی مهدهای کودک در کلانشهرها و مناطق مختلف شهرهای بزرگ متفاوت خواهد بود.

وی افزود: تأخیر در اعلام شهریه مهدهای کودک قائدتا مشکلاتی را برای مؤسسان مهدهای کودک بوجود می‌آورد چرا که هزینه مهدها همانند سایر اقلام و مایحتاج هموطنان افزایش یافته است و ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مهدهای کودک تا قبل از اعلام شهریه‌های جدید حق دریافت شهریه اضافه را ندارند گفت: پیش بینی می‌شود طی یک تا دو ماه آینده شهریه‌های جدید اعلام شود.

وی همچنین به مصوبه کمیسیون اجتماعی دولت مبنی بر اینکه مهدهای کودک می‌توانند نسبت به پذیرش کودکان زیر سن دبستان اقدام کنند گفت: این موضوع در سالهای گذشته مورد اختلاف بهزیستی و آموزش و پرورش بود که در نهایت با مصوبه کمیسیون اجتماعی دولت پذیرش این کودکان به بهزیستی واگذار شد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1003133

وب گردی

وب گردی