نکات مورد توجه در مرحله دوم آزمون دکتری

مرحله دوم آزمون دکتری که شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی می‌شود برای هر داوطلب صرفا یک‌بار انجام شده و عدم‌مراجعه داوطلبان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان سنجش در دفترچه منتشر شده خود توضیحات زیادی درباره مرحله دوم آزمون دکتری که توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود ارائه نکرده است؛ اما توجه به سه نکته برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند مهم و ضروری است:

1- دانشگاه‌ها و موسسات مجری دوره‌های دکتری چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی خود و سازمان سنجش به داوطلبان اعلام خواهند کرد.

2- در صورت نیاز و همچنین تشخیص دانشگاه مبنی‌بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

3- مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در دانشگاه برای هر داوطلب صرفا یک‌بار انجام می‌شود و عدم‌مراجعه داوطلبان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله شرکت نکرده‌اند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003135

وب گردی

وب گردی