ارتباط دانشگاه الزهرا با صنعت در حوزه اوراق بهادار توسعه می یابد

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا، گفت: دانشگاه الزهرا، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بورس و اوراق بهادار دارد تا دانشگاه یک سری همکاری‌های مشترک با بازار سرمایه در حوزه پژوهش، تحقیق، پایان نامه و آموزش انجام دهد.

حسن قالیباف اصل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مورد انعقاد قرارداد MBA و DBA بازار سرمایه بین دانشگاه الزهرا (س) و سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «بورس، بانک و بیمه» اظهار کرد: دانشگاه الزهرا، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بورس و اوراق بهادار دارد تا دانشگاه یک سری همکاری های مشترک با بازار سرمایه در حوزه پژوهش، تحقیق، پایان نامه و آموزش انجام دهد.

وی ادامه داد: محور همکاری های ما عمده فعالیت هایی است که دانشگاه می تواند برای بازار سرمایه انجام دهد. در واقع ارتباطی بین دانشگاه و صنعت در حوزه اوراق بهادار شکل گرفته است. بر اساس همین تفاهم‌نامه، قراردادی با «شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس» که زیرمجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار محسوب می شود، امضا کردیم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: یکی از مواردی که در تفاهم‌نامه میان دانشگاه و سازمان بورس پیش‌بینی شده را با امضای قرارداد، عملی کردیم. در واقع با این قرارداد، مجوز برگزاری یک سری دوره ها شامل MBA و DBA بازار سرمایه را دریافت می کنیم و به شرکت‌کنندگان، مدرک می دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: کسانی که در بازار سرمایه هستند، خوب می دانند برای فعالیت در این بازار نیاز به مدارکی مانند تحلیل‌گری، معامله‌گری و ... است. مدرک MBA ما جایگزین 4 مدرک از مدارک مورد نیاز در بازار سرمایه می شود و کسی که این مدرک را دریافت کند، می تواند به شکل رسمی وارد بازار سرمایه شود.

وی در خصوص این‌که دانشگاه الزهرا (س) مخصوص دختران است و بازار بورس و سرمایه، فضایی مردانه به نظر می رسد، گفت: اولا بانوان فعالیت زیادی در بازار سرمایه دارند. قرارداد فعلی هم در راستای آموزش های رسمی دانشگاه الزهرا (س) و مربوط به دانشجویانی نیست که از طریق کنکور وارد دانشگاه می شوند. این دوره ها، آزاد هستند و ما هیچ محدودیتی نداریم و هم آقایان و هم خانم ها می توانند در آن شرکت کنند. در حقیقت دوره های پیش رو جزو دوره های آزادِ دانشگاه الزهرا محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003146

وب گردی

وب گردی