جلسه طرح بررسی علل وقوع سیل لرستان برگزار شد

اولین جلسه طرح بررسی علل وقوع سیل درفروردین 1398 وآسیب های آن باهمکاری دانشگاهها ودستگاههای اجرایی استان به میزبانی دانشگاه آزاداسلامی واحد خرم آباد برگزارشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خرم آباد در آغاز این جلسه سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان لرستان ضمن خیرمقدم به مدعوین با ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص سیل فروردین 1398 در استان لرستان در خصوص لزوم تشکیل این جلسه گفت: پیرو دستور دکترطهرانچی ریاست عالیه دانشگاه درخصوص طرح پایش وبررسی سیل لرستان، دانشگاه آزاداسلامی استان لرستان متولی امر گردید ومقرر شد این طرح را با همکاری دستگاههای اجرایی و دانشگاههای لرستان عملیاتی کند. به همین منظور از تمام نهادها و دستگاههای استان که بامسئله سیل مرتبط بودند دعوت کردیم که دراین طرح مشارکت داشته باشند.

وی درادامه گفت: لازم است تمام دستگاههایی که دراین طرح مشارکت دارند قبل ازهرچیز تصاویر و مستندات خود در خصوص آسیب های سیل را قبل ازبازسازی ومرمت ثبت ونگهداری نمایند وبرآورد دقیقی از خسارات ناشی از آن ارائه دهند تا در روند کار موفقیت بیشتری حاصل شود.

بهاروند گفت: باتوجه به اینکه سازمان مرکزی دانشگاه منابع مالی این طرح را تقبل کرده است لازم است این فرصت راغنیمت شمرده و با بهره گیری ازاین طرح پژوهشی اقدامات پیش گیرانه و علمی درخصوص سیل های آینده رابه عمل آوریم.

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان بررسی ها و نظرات خود در خصوص دیگر چالش های ناشی از سیل از جمله لغزش زمین، تخریب جنگل ها و مراتع، نبود مخازن و سد جهت نگهداری روان آب ها و عدم رعایت استاندارد ها در ساخت و سازهای حواشی رودخانه ها پرداختند.

در پایان مقررشد این طرح طی جلسات متعدد و تا حصول نتیجه ادامه یابد.

کد خبر: 1003147

وب گردی

وب گردی