سیاست اصلی دانشگاه الزهرا در سال 98، گسترش ارتباط با صنعت است

معاون پژوهش و بین‌الملل دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا گفت: قرارداد بین دانشگاه الزهرا و سازمان بورس در راستای اهمیت بالای ارتباط دانشگاه با صنعت است. صنعت ما وقتی از دانش تخصصی استفاده نمی کند، در نتیجه نمی تواند کارهای خود را بهتر انجام دهد.

ندا عبدلوند در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مورد انعقاد قرارداد MBA و DBA بازار سرمایه بین دانشگاه الزهرا (س) و سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «بورس، بانک و بیمه» اظهار کرد: دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه بورس و بازار سرمایه داریم و به هیچ عنوان بی‌تجربه نیستیم. اعضای هیأت علمی ما از جمله رحمانی و قالیباف (مدیران عامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران)، سلیمانی (رئیس کل بیمه مرکزی)، کردبچه (رئیس پژوهشکده بیمه) سابقه فعالیتی طولانی در زمینه بورس و اوراق بهادار دارند. از نظر ما اگر قرارداد فعلی بسته نمی شد، عجیب بود.

وی در خصوص ورود زنان به بازار سرمایه تصریح کرد: دانشگاه الزهرا، دانشگاهی زنانه است تا فرصتی برای بانوان جهت نشان دادن توانمندی‌های خود ایجاد کند. در مسابقات بورس هم دانشجویان رشته مدیریت مالی دانشگاه الزهرا جزو 10 تیم برتر بودند. در دوره قبل هم دانشجویان رشته حسابداری ما، کاپ نخست را دریافت کردند و امسال هم کاپ اخلاق را گرفتند.

معاون پژوهش و بین‌الملل دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: دانشکده ما قابلیت های بسیاری دارد؛ هم اعضای هیأت علمی و هم دانشجویان توانمندی دارند. نکته دیگری که دانشکده ما را متمایز می کند، این است که 6 گروه با تنوع رشته داریم. به طور مثال هم رشته مدیریت مالی، هم رشته فناوری اطلاعات، هم رشته حسابداری و هم رشته اقتصاد داریم و در هر کدام نیز استادان توانمندی حضور دارند.

عبدالوند خاطرنشان کرد: وقتی به بحث «فین‌تک» می رسیم، می بینیم کاربرد آی‌تی در بحث مالی را مد نظر قرار داده‌اند که این توانایی به صورت کامل در دانشکده ما وجود دارد. در سال 1395، کنفرانس «سیستم‌های مدیریت اطلاعات» را در دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا برگزار کردیم و پنل هوشمندی مالی داشتیم. در مورد موضوعات مختلفی صحبت کردیم، از جمله این‌که چطور می توانیم مسائل هوشمندی را در صنعت مالی کشور گسترش دهیم.

وی با اشاره به تلاش برای تحقق ارتباط دانشگاه با صنعت ادامه داد: قرارداد بین دانشگاه الزهرا و سازمان بورس در راستای اهمیت بالای ارتباط دانشگاه با صنعت است. صنعت ما وقتی از دانش تخصصی استفاده نمی کند، در نتیجه نمی تواند کارهای خود را بهتر انجام دهد. از سوی دیگر دانشگاه هم می تواند توانایی های خود را به منصه ظهور برساند. سیاست ما، گسترش ارتباط با صنعت است تا بتوانیم توانمندی های خود را در اختیار سازمان های مختلف قرار دهیم.

معاون پژوهش و بین‌الملل دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا با اشاره به برگزاری دوره‌های مشترک با مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: دوره های ما 36 ماه است و البته به صورت فشرده در طی سه ماه تحت عنوان «دوره رهبری استراتژیک ویژه مدیران زن» برگزار می شود. نکته جالب، بازتاب و واکنش هایی است که دریافت کرده ایم؛ بسیاری از ما می پرسند "چرا فقط مدیران زن؟" به نظر می رسد این احساس نیاز در جامعه وجود دارد تا دوره هایی برای توسعه توانمندی تمام مدیران داشته باشیم.

عبدالوند در پایان گفت: توانایی برگزاری دوره های کاربردی در دانشگاه الزهرا وجود دارد. با یک سری سازمان ها هم بابت خدمات مشاوره های راهبردی در ارتباط هستیم. یکی از سیاست های اصلی دانشگاه الزهرا در سال 98، گسترش ارتباط با صنعت و ارائه خدمات مناسب به جامعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003162

وب گردی

وب گردی