جزئیات چهارمین المپیاد ورزشی  دانشگاه آزاد/ 1018 دانشجو درگیر مسابقات درون دانشگاهی

چهارمین المپیاد ورزشی بین رشته‌های دانشگاه علوم‌و‌تحقیقات با حضور بیش از هزار دانشجو در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین المپیاد ورزشی بین رشته های دانشگاه علوم و تحقیقات با حضور بیش از هزار دانشجو در حال برگزاری است.

این مسابقات به منظور شناسایی استعداد‌های برتر و تشویق دانشجویان به حضور در دانشگاه برپا شده است و با برنامه ای که دانشگاه آزاد اسلامی دارد و طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته این مسابقات در آینده افزایش خواهد یافت.

در تمام دانشگاه های دنیا دانش آموزان از پایه شناسایی و در دانشگاه مورد علاقه خود در رشته ورزشی بورسیه می شوند و به همین خاطر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارند تا از طریق شناسایی استعداد ها به ورزش کشور کمک کنند.

جزئیات المپیاد ورزشی درون دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات به شرح زیر است:

برگزاری اختتامیه با حضور چهره‌های ورزشی

چهارمین المپیاد ورزشی درون دانشگاهی علوم و تحقیقات از 20 اسفند برگزار شد و تا 14 اردیبهشت مسابقات برگزار می شوند. همچنین قرار است در اختتامیه این مسابقه چهره های مطرح ورزشی و رؤسای فدراسیون های ورزشی حضور یابند.

مسئولان تربیت بدنی واحد علوم و تحقیقات قصد دارند تا با برگزاری اختتامیه چهره های مطرح ورزشی را دعوت کرده و جوایز را با حضور این نفرات به تیم های برتر اهدا کنند.

این مراسم در تاریخ 14 اردیبهشت ماه ساعت 13 در سالن ورزشی علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.

حضور 1018 دانشجو در مسابقات

در این المپیاد 6 رشته ورزشی برای بانوان درنظر گرفته شده است که 197 شرکت کننده برای حضور در این دوره از رقابت ها در رشته های شنا، والیبال، دارت، تنیس روی میز، فوتبال دستی و دوومیدانی حاضر شده اند.

همچنین 821 نفر شرکت کننده در مسابقات بخش آقایان در رشته های مچ اندازی، دارت، فوتسال، تنیس روی میز، بسکتبال، فوتبال دستی، دوومیدانی و ووشو حاضر شده اند و در مجموع هزار و 18 دانشجو درگیر این مسابقات شده اند.

در این دوره از مسابقات 57 تیم فوتسال آقایان از رشته های مختلف، 13 تیم بسکتبال آقایان و 8 تیم والیبال خواهران تشکیل شده است.

معرفی دانشجویان برتر به کمیته استعدادیابی

براساس گفته مسئولان تربیت بدنی واحد علوم و تحقیقات نفرات برتر و با استعداد به فدراسیون های ورزشی معرفی خواهند شد تا تیم های ورزشی از میان دانشجویان خود دانشگاه انتخاب شوند. یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش پرورش دانشجویان برای قهرمانی است و با توجه به این موضوع و راه‌اندازی کمیته های استعدادیابی دانشجویان زیادی به ورزش علاقه‌مند خواهند شد.

قرار بر این است فدراسیون‌ها در صورت جذب ورزشکاران مستعد برای پرورش آنها تلاش کنند تا ورزش کشور پیشرفت بیشتری در حوزه دانشگاه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003192

وب گردی

وب گردی