کتاب «کاربرد و تفسیر آزمایش‌های بالینی در علوم پزشکی» منتشر شد

کتاب «‌کاربرد و تفسیر آزمایش‌های بالینی در علوم پزشکی» تألیف آسیه نمازی توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علوم آزمایشگاهی شاخه‌ای از علوم پزشکی است که در ارتباط با آنالیز آزمایشگاهی خون و مایعات بدن انسان به منظور تشخیص بیماری، پیگیری درمان و حفظ سلامت افراد جامعه است.

لذا برای اطمینان از صحت و دقت تست‌ها لازم است افرادی که با نمونه‌گیری یا مراقبت از بیمار سروکار دارند با موارد مختلفی چون آماده‌سازی بیمار، نمونه‌گیری صحیح، کاربرد بالینی آزمایش آشنا شوند؛ لازم به یادآوری است که انتخاب آزمایش‌ها باید بر اساس تشخیص احتمالی اولیه‌ای که با استفاده از تاریخچه گرفته شده از بیمار، معاینه فیزیکی و میزان بروز بیماری مورد نظر در آن جمعیت در نظر گرفته شود.

این کتاب در ارتباط با آزمایش‌های رایجی که در بخش‌های مختلف بیمارستان یا مراکز بهداشتی – درمانی برای بیماران و افراد مراجعه‌کننده برای مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته می‌شود توضیحاتی در زمینه‌های مختلف شامل کاربرد آزمایشات، ملاحظات نمونه‌گیری به همراه تفسیر و مقادیر طبیعی آن برای سنین مختلف آورده شده است تا دانشجویان بتوانند با افزایش آگاهی خود کمک مهمی به روند درمان، مراقبت و پیشگیری از بیماری‌ها در مددجویان داشته باشند.

از فصول این کتاب می‌توان به موارد متعددی چون درباره انواع آزمایشات، مراحل خون‌گیری، شاخص‌های گلبول قرمز، پلاکت و ... اشاره کرد.

کتاب «کاربرد و تفسیر آزمایش‌های بالینی در علوم پزشکی» تألیف آسیه نمازی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در ۳۶۰ صفحه، تیراژ یک هزار نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003221

وب گردی

وب گردی