کشف راهی جدید برای تحریک بازسازی عضلات

پژوهشگران در مرکز تحقیقات بیمارستان (OHRI) و دانشگاهی در اوتاوا روشی جدید و قوی را برای تحریک بازسازی عضلانی کشف کرده اند که راه را برای ایجاد درمان های جدید برای بیماری های مخربی مانند دیستروفی عضلانی هموار می سازد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این مطالعه که در Cell Stem Cell به چاپ رسیده است، برای اولین بار نشان می دهد که پروتئین Wnt7a تعداد سلول های بنیادی را در بافت عضلانی افزایش داده و منجر به تسریع رشد و ترمیم عضلات اسکلتی می شود.

می توان گفت با هدف قرار دادن سلول های بنیادی و افزایش تعداد آن ها، توانایی بدن برای ترمیم بافت عضلانی بهبود می‌یابد.

سلول های بنیادی قادر به تبدیل شدن به بسیاری از سلول های تخصص یافته بدن هستند. سلول های بنیادی اقماری(satellite stem cells)، سلول های بنیادی عضلانی تخصص یافته ای هستند که در بافت عضلات اسکلتی بالغ زندگی می کنند و توانایی خودنوزایی و یا تمایز به انواع مختلف سلول های عضلانی را دارند.

در این مطالعه زمانی که رودنیکی و همکارانش پروتئین Wnt7a را به بافت عضلانی موش تزریق کردند، جمعیت سلول های بنیادی اقماری آن ها به طور قابل توجهی افزایش یافت و این امر منجر به افزایش بازسازی عضلانی با تولید فیبرهای عضلانی بزرگ تر و قوی تر شد.

همچنین در این مطالعه توده عضلانی نزدیک به 20 درصد افزایش یافت. یافته های این مطالعه می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای بیماری های عضلانی از جمله دیستروفی، سارکوپنیا و یا تحلیل رفتن عضلات طی روند پیری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003233

وب گردی

وب گردی