گلایه دانشجویان از قیمت‌گذاری بن‌های دانشجویی/ راضی نبودیم 60 هزار تومان هزینه کنند!

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امروز (پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه 98) دومین روز کاری خود را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امروز (پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه 98) دومین روز کاری خود را سپری کرد. هر چند ایوب دهقانکار، سخنگوی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از افزایش 50 درصدی یارانه خرید کتاب در دوره اخیر نمایشگاه خبر داد تا دانشجویان و طلاب بیشتری برای خرید بن خرید کتاب اقدام کنند ولی نگاهی به جمعیت مراجعه‌کننده و البته غرفه‌ها، گویای کاهش استقبال مردم مخصوصا دانشجویان است.
بن خرید کتابی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایشگاه کتاب در سال 98 در نظر گرفته، 150 هزار تومان به ازای هر دانشجو است. از این مبلغ، 90 هزار تومان بر عهده دانشجو بوده و 60 هزار تومان را وزارت ارشاد تقبل کرده ولی تعدادی از دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، حاضر در نمایشگاه کتاب، درصد تعیین شده را با توجه به گرانی بی‌رویه کاغذ، چندان منصفانه نمی بینند.
علی، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران است که اعتقاد دارد حتی با خرید بن دانشجویی نمی تواند کتاب های مورد علاقه و حتی مورد نیازش را تهیه کند. وی در این باره به ایسکانیوز، گفت: «کتاب های رشته حقوق جزو کتاب های گران در بازار محسوب می شوند. الان بیشترِ کتاب های ما بالای صد هزار تومان قیمت دارند و 60 هزار تومان در این میان فرق چندانی به حال من نمی کند. واقعا راضی نبودیم 60 هزار تومان برای ما هزینه کنند!»
سجاد، دانشجوی رشته معماری در دانشگاه فردوسی و البته ساکن تهران است. وی برای بازدید از نمایشگاه کتاب به پایتخت آمد اما او هم از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص بن‌ها گلایه داشت و به ایسکانیوز، گفت: «هر دانشجو فقط می توانست یک بن بخرد، من می خواهم بدانم واقعا مشکل دانشجو، تأمین 60 هزار تومان است؟ معماری جزو رشته های پر هزینه است و قیمت کتاب هایش هم مثل تمام کتاب ها با گرانی گاغذ، بالا رفته. از طرفی منِ دانشجو فقط یک بن گرفته ام اما کسانی هستند که چندین و چند بن دارند و حتی بازار سیاه راه انداخته اند.»
انتهای پیام/
کد خبر: 1003239

وب گردی

وب گردی