افزایش سرانه مصرف ساندویچ در نمایشگاه کتاب!

به نظر می رسد برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به جای افزایش سرانه مطالعه در کشور، سرانه مصرف ساندویچ را بالا برده است!

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز (پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه 98) دومین روز از سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شده و چندین هزار مراجعه‌کننده برای بازدید از مهم‌ترین اتفاق کشور در حوزه کتاب به مصلی تهران آمدند.
نکته جالب در محوطه بزرگ مصلی، حضور پررنگ غرفه های تغذیه و استقبال گسترده مراجعان برای تهیه ساندویچ های رنگارنگ بود. تعدادی از برندهای مشهور فست‌فود، غرفه هایی را مخصوص ایام 10 روزه نمایشگاه کتاب، در مصلی دایر کرده اند و صف های طولانی مردم حکایت از درآمد قابل توجه آنها دارد.
از طرفی غرفه های اندکی برای تغذیه سالم در نمایشگاه کتاب پیش‌بینی شده و به همین دلیل بسیاری از مراجعه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با ساندویچ های سرشار از روغن اشباع، گرسنگی خود را برطرف کنند. البته ظاهر جذاب و رنگ و بوی وسوسه‌کننده ساندویچ ها، نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را تغییر می دهد و باعث می شود قید تهیه غذای سالم و کم‌چرب را بزنند.
صف های طولانی تشکیل شده مقابل فست‌فودها انگار طعنه‌ای به غرفه های انتشارات حاضر در نمایشگاه کتاب می زند که در قیاس با ساندویچی ها، مراجعان کمتری دارند. به نظر می رسد برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به جای افزایش سرانه مطالعه در کشور، سرانه مصرف ساندویچ را بالا برده است!
بنا بر آمارهای رسمی که در سال 2015 منتشر شد، سرانه مطالعه ایران 13 دقیقه در روز به ازای هر نفر بوده که در مقایسه با کشورهای دیگر، آمار قابل قبولی به نظر نمی رسد.
انتهای پیام/
کد خبر: 1003258

وب گردی

وب گردی