چشم و هم‌چشمی دانشجویان برای خریداری کتب زبان انگلیسی در نمایشگاه کتاب

بخش نشر زبان خارجه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در مصلی در حال برگزاری است با استقبال فراوانی از سوی دانشجویان و قشر جوان و نخبه روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ چند سالی است که تب بالای فراگیری زبان انگلیسی در کشور به درجه های بالایی رسیده است. خانواده‌ها فراگیری زبان خارجه توسط فرزندان خود را جزء الزامات پیشرفت وی قلمداد می کنند.
از سوی دیگر فرصت ضرورت آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در عصر کنونی که به مثابه دهکده ای با زبان واحد است را نمی توان کتمان کرد.
ناکارآمد نسبی روش های تدریس و کتاب های درسی خلا را را به وجود آورده است که راه را برای آموزشگاه ها و ناشران برای جولان در این حوزه باز کرده است.
بخش نشر زبان خارجه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در مصلی در حال برگزاری است با استقبال فراوانی از سوی دانشجویان و قشر جوان و نخبه روبرو است.
برای بررسی علل استقبال از بخش زبان خارجه نمایشگاه کتاب با چند نفر از دانشجویان به گفتگو پرداخته ایم.
فاطمه دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه زبان انگلیسی در پذیرش و تحصیل در برخی از رشته‌ها و میان رشته های دانشگاهی ضروری است گفت: استادان دانشگاه های تراز اول تهران دانشجویان را به سوی مقاله خوانی هدایت می کنند که لازمه آن تسلط به زبان انگلیسی است. پس دور از ذهن نیست که والدین فرزندان خود را از کودکی به یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنند یا دانشجویان به سوی کتاب های کمک آموزشی زبان انگلیسی روی بیاورند.
پارسا دانشجوی کارشناسی ادبیات فارسی ادبیات زبان انگلیسی دانشگاه تهران گفت: سیستم آموزش عالی ما در خصوص آموزش زبان انگلیسی ناکارآمد است به گونه‌ای که در دانشگاه‌ها و موسسات آزاد تازه و نحوه آموزش صحیح زبان انگلیسی آشنا می شویم.
سوسن در پاسخ به این سوال که آیا کتب خریداری شده از نمایشگاه کارایی دارد یا به دکوری در کتابخانه تبدیل می شود گفت: در یادگیری زبان انگلیسی متاسفانه جوگیری و شتابزدگی بسیاری وجود دارد.
وی اضافه کرد: بسیاری از جوگیری های آنی که در غرفه‌های حوزه نشر زبان انگلیسی در نمایشگاه کتاب می‌بینیم حاصل چشم و هم چشمی بیین دانشجویان و جوانان است.
در پایان می توان گفت؛ نمایشگاه کتاب همواره با مشکلات و ضعف‌های همراه بوده است اما نباید از مزیت‌های آن برای بازدیدکننده ها غافل شد. نمایشگاه کتاب این فرصت را به بازدیدکنندگان می دهد تا بین ناشران و کتاب های موجود مقایسه داشته باشنو و بهترین گزینه را انتخاب کنند.
پس در نشر زبان خارجی نیز علاقه مندان می توانند با تدبیر و به دور از شتابزدگی به انتخاب بپردازند اما متأسفانه در غرفه‌های این حوزه نمایشگاه کتاب این بخش شاید هم همه و سرگردانی دانشجویان هستیم.
انتهای پیام/
کد خبر: 1003261

وب گردی

وب گردی