پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی واحد یک و دو گازی نیروگاه خرم آباد

مدیرعامل گروه برق و انرژی صبا از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی پروژه ساخت واحد یک و دو گازی نیروگاه خرم آباد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر انوری مدیرعامل گروه برق و انرژی صبا با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی پروژه ساخت واحد یک و دو گازی نیروگاه خرم آباد گفت:در حال حاضر واحد گازی یک و دو این نیروگاه با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال احداث است و واحد اول تا اواخر مهر ماه و واحد دوم تا اواخر آبان ماه سال جاری به مرحله سنکرون و بهره برداری می‌رسد و همچنین سنکرون واحد اول در طی ۳۴ ماه در آذر ماه سال ۱۳۹۹ صورت می‌پذیرد.

انوری افزود:شرکت مولد نیروی خرم آباد سرمایه گذار و مجری پروژه نیروگاه ۹۶۸ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم آباد یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ برق وانرژی صبا و وابسته به بنیاد مستضعفان است. پروژه نیروگاه خرم آباد در ابتدا جهت احداث ۸ واحد گازی به ظرفیت ۱۲۹۶ مگاوات پیش بینی شده بود که به دلیل تغییر سیاست‌های وزارت نیرو، مقرر شد پروژه در دو فاز، به صورت ۲ بلوک سیکل ترکیبی اجرا شود.

مدیر عامل گروه برق و انرژی صبا گفت: نیروگاه خرم آباد در سال ۸۴ با مشارکت گروه برق و انرژی صبا، شرکت سنا و شرکت فراب تاسیس شد. در سال ۸۵ پروژه به صورت عملیاتی آغاز و با استفاده از حساب ذخیره ارزی، دو اعتبار اسنادی به میزان ۳۲ میلیون یورو و ۱۵۱ میلیون یورو گشایش یافت. متاسفانه در این مدت، فقط اعتبار اسنادی اولی محقق و به همین دلیل ادامه عملیات اجرایی پروژه در سال ۱۳۹۲ با وقفه مواجه شد و در پی گشایش LC دوم در بهمن ماه ۹۶ پروژه به صورت عملیاتی آغاز شد.

انوری در پایان گفت: این نیروگاه با توان ۵۰۰ مگاواتی تقریبا یک دهم نیاز توسعه سالانه صنعت برق کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003277

وب گردی

وب گردی