توانایی بالینی 30 پزشک و دانشجوی پزشکی واحد شاهرود ارزیابی شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی واحد شاهرود گفت: آزمون صلاحیت بالینى علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود که شرکت و کسب نمره لازم در آزمون صلاحیت بالینی جهت انجام امر طبابت پزشکان عمومی الزامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، پانزدهمین دوره آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.

سوسن جعفریان رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص این آزمون گفت: این دوره 15 امین دوره برگزاری آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور است و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برای سومین بار برگزار می شود.

سوسن جعفریان تصریح کرد: پیش از این دو دوره از این آزمون در سال گذشته در این دانشکده برگزار شده بود که در مرداد ماه سال گذشته 20 و در آبان ماه 23 نفر در آزمونها شرکت داشتند و در این دوره هم 30 پزشک و دانشجوی پزشکی حضور یافتند.

پزشک متخصص اطفال بیمارستان خاتم الانبیا(ص) خاطر نشان کرد: در برگزاری این آزمون که راس ساعت 8:30 صبح روز پنج شنبه 5 اردیبهشت 98 در مجموعه مهارتهای بالینی(skills lab) دانشکده علوم پزشکی واحد و با حضور نماینده و ناظر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آقای علی ابراهیمی فخار شروع شد 13 نفر استاد آزمونگر، 6 بیمارنما و 15 نفر از عوامل اجرایی مشارکت داشتند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص هدف از برگزاری این آزمون گفت: مطابق آیین‌نامه، این آزمون علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود و شرکت و کسب نمره لازم در آزمون صلاحیت بالینی جهت انجام امر طبابت پزشکان عمومی الزامی است. این آزمون فاقد نمره است و نتایج آن به صورت رد یا قبول شرکت کننده به وی اعلام می‌شود و به قبول شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است آزمون مهارت‌های عملی بالینی به صورت همزمان و متمرکز در مراکز واجد صلاحیت در مناطق آمایشی کشور برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جزو معدود دانشگاههای کشور است که این آزمون در آن برگزار می گردد.

کد خبر: 1003279

وب گردی

وب گردی