ضرورت جدی حضور اورژانس اجتماعی در اردوگاه‌های مناطق سیل‌زده

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: وجود اورژانس اجتماعی و مهدکودک در اردوگاه‌های مناطق سیل‌زده الزامی است تا به مواردی مانند رصد کودک‌آزاری یا نگهداری از کودکان معلول بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز، منتظر شبر افزود: هفته گذشته یک مورد کودک‌آزاری از نوع تنبیه بدنی و روحی از سوی اعضای خانواده در مورد دو کودک خواهر و برادر زیر هفت سال اتفاق افتاد که این کودکان از خانواده جدا شده و تحویل مراکز بهزیستی شدند.
وی اضافه کرد: انتقال کودکان در مناطق سیل‌زده به مراکز شبه خانواده بهزیستی بسیار محدود بوده و به‌طور مثال در ایلام، مادر بیماری با هلیکوپتر به مرکز درمانی منتقل می‌شود و دو کودک او نیز به‌طور موقت به مراکز بهزیستی انتقال یافتند.
شبر گفت: کودکان نیازمند نگهداری، در مراکز بهزیستی در همان استان بومی خود نگهداری می‌شوند و سیاست بهزیستی این است که آنان را با مداخلات خود به آغوش خانواده یا اعضای نزدیک خانواده که واجد صلاحیت هستند، تحویل دهد.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: وجود اورژانس اجتماعی و مهدکودک در اردوگاه‌های مناطق سیل‌زده الزامی است و در کنار آن‌ها گاهی تیم‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی موسوم به محب یا تیم‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به CBR نیز مستقر هستند.
شبر افزود: رصد موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و سالمندآزاری از سوی تیم‌های اورژانس اجتماعی در اردوگاه‌های مناطق سیل‌زده انجام می‌شود.
گفتنی است؛ وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این گفته بود که 28 هزار خانوار تحت پوشش این سازمان در پی جاری شدن سیل در 20 استان کشور آسیب دیدند و دچار خسارت شدند.
ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1003305

وب گردی

وب گردی