آمادگی دانشگاه چمران اهواز برای همکاری با هیئت ویژه بررسی سیلاب

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران، آمادگی انجام همکاری با هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب را دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامحسین خواجه در نشست رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب با دانشگاهیان خوزستان در خصوص بررسی آخرین وضعیت سیل و خسارت‌های ناشی از آن، که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از روزهای اولیه سیلاب دانشگاه شهید چمران اهواز در ابعاد مختلفی که می‌توانست وارد شد و تلاش کرد تا جایی که می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب از طریق جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی کمک کند.

وی افزود: برخی همکاران ما از یک تا ۱۰ روز از حقوق خود را برای کمک به سیل زدگان اهدا کردند. اعزام اکیپ‌هایی از سوی دانشگاه برای ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره و اعزام اکیپ‌های دامپزشکی برای رسیدگی به دام‌های روستاییان و اعزام تیم‌های امداد و نجات از میان دانشجویان داوطلب با هماهنگی هلال احمر، از دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه بود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاران ما در دانشکده علوم آب و دانشکده علوم زمین نیز کمک‌هایی به مسئولان استان در زمینه‌های علمی و کاهش آسیب‌های ایجاد شده در سیل داشتند. استادان ما در سازمان آب و برق استان نیز همکاری‌هایی درباره بررسی کنترل سیل با ارائه مشاوره داشتند.

خواجه با اشاره به دستور رئیس جمهور در تهیه گزارش ملی سیلاب توسط دانشگاه، گفت: باید خوشحال باشیم که مسئولان اجرایی کشور چنین مسأله‌ای را به دانشگاه ارجاع می‌دهند.

وی با اشاره به برخی گله‌ها در زمینه انتخاب اعضای هیئت ویژه بررسی سیلاب، تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران دانشگاه باسابقه‌ای است و در همه زمینه‌ها از جمله علوم آب و علوم زمین، کادر قوی دارد و اعضای هیأت علمی دانشگاه ما این آمادگی را دارند که بیشترین همکاری‌ها را در این زمینه داشته باشند. در نهایت امیدوارم نتیجه این کارها به نفع کشور و استان‌هایی که در معرض خطر سیل هستند، باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003313

وب گردی

وب گردی