اشتباهات محاسباتی مغز دلیل اعتراضات فوتبالیست‌ها

پژوهش انجام شده در دانشگاه «آریزونا» حاکی از آن است که اعتراضات معمول انجام شده توسط بازیکنان در زمین فوتبال ناشی از اشتباهات محاسباتی مغز آنان است.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، مسابقات حرفه‌ای فوتبال شاهد جدال های فراوانی میان بازیکنان و همچنین اعتراض به تصمیمات داوری است که می تواند مسیر مسابقات و نتایج آن را تغییر دهد.

دانشمندان دانشگاه «آریزونا» آمریکا دریافتند اعتراضات بازیکنان به تصمیمات داوری ممکن است از این مسئله ناشی شود که آنها اعتقاد دارند کاملاً حق با آنهاست و این مسئله با اشتباهات محاسباتی مغز انسان مرتبط می شود.

این پژوهشگران معتقدند مردم احساس تحریف شده و اشتباهی در خصوص زمان دارند؛ بدین معنا که مردم تصور می کنند، اقدامات آنها پیش از واکنش ها و رفتارهای دیگران به وقوع می پیوندد.

این پژوهش به این نتیجه رسیده است که مغز این پیام را به ما می دهد که رفتارهای ما 50 میلی ثانیه پیش از رفتار دیگران اتفاق می‌افتد.

«تای تانگ» و «مایکل ماکبیت» برای کشف دلیل این مسئله از اختلافات ایجاد شده میان ورزشکاران استفاده کرده اند. این پژوهشگران نسبت به سنجش چگونگی واکنش دو نفر در برابر حوادث مشترک اقدام کرده اند.

گروه پژوهشگر دریافت واکنش های ما حداقل 50 میلی ثانیه زودتر از واکنش های مشابه دیگران در مورد یک مسئله به وقوع می پیوندد و این پیش از آن است که مغز ما درک کند ما باید عملکردی آرام‌تر داشته باشیم یا این که درک کند در حال انجام کاری اشتباه هستیم.

تانگ در گفت‌و‌گو با روزنامه «تایمز» گفت: همیشه یک اتفاق می افتد، هنگامی که دو نفر به یک توپ می رسند و آن را شوت می کنند و از زمین خارج می شود، هر دو ادعا می کنند که دیگری توپ را از زمین خارج کرده است.

نتایج این پژوهش بیانگر آن است که مغز دارای یک ویژگی است که از رفتارهای عادی و معمولی که قرار است دیر یا زود اتفاق بیفتد، شناخت دارد در حالی که برای پردازش امور غیرعادی به زمان نیاز دارد.

با این حال تانگ اعتقاد دارد نتایج این پژوهش که در مجله «Science Advances» منتشر شده است، نمی تواند تمام رفتارهای اختلافی و اعتراضات افراد در زمین فوتبال را تفسیر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003345

وب گردی

وب گردی