لزوم بازنگری شیوه‌نامه نشریات دانشجویی در سال 98

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از لزوم بازنگری شیوه نامه نشریات دانشجویی در سال 98 خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور اعلام کرده است، برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی نیز باید مانند سایر اقدامات این دانشگاه، متکی بر فضای مجازی باشد؛ اما چنین مواردی در آیین‌نامه پیش‌بینی نشده که نیازمند بازنگری است.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانش و آموزش ایسکانیوز با اشاره به آخرین تحولات آیین نامه نشریات دانشجویی در سال 98 گفت: آیین نامه نشریات دانشجویی بسیار مفصل است، به ویژه بخش شیوه نامه این آیین نامه نیاز به بازنگری دارد.

وی ادامه داد: این شیوه نامه به صورت واحد برای تمامی دانشگاه‌ها در یک شکل و قالب در نظر گرفته شده است. این در حالی است که دانشگاه‌های ما با یکدیگر تفاوت دارند، به‌ویژه برخی از این دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاه‌های ستادی مشغول به فعالیت هستند که از جمله آن می توان به دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تمامی دانشگاه‌هایی که پیش تر به آن اشاره شد از جمله دانشگاه‌هایی هستند که واحدهای متعددی دارند و ذیل آن دانشگاه تعریف می شود. این دانشگاه‌ها به تبعیت مراکز زیادی که دارند، دارای نشریات متعددی نیز هستند.

وی افزود: برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی براساس ساز و کار و مکانیزمی که در آیین نامه نشریات دانشجویی پیش‌بینی شده است، برای این دانشگاه‌ها کمی دشوار است. به عنوان مثال دانشگاهی مانند دانشگاه تهران یا علم و صنعت به تعبیری در یک مجموعه مشغول به فعالیت هستند و می توان طی یک یا 2 روز، انتخابات این دانشگاه ‌ها را با حضور مستقیم برگزار کرد.

غفاری با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی در دانشگاه‌های ستادی و مرجع گفت: نحوه برگزاری انتخابات دانشجویی در این دانشگاه‌ها با دانشگاه تهران یا علم و صنعت متفاوت بوده و آوردن مجموعه ای برای برگزاری این انتخابات، دشوار می‌شود.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال دانشگاه پیام نور دانشگاهی مجازی است و تمامی امور این دانشگاه بر اساس پروسه هایی که در شبکه مجازی انجام می شود، صورت می‌ گیرد. این دانشگاه معتقد است برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی نیز باید متکی بر فضای مجازی باشد؛ اما چنین مواردی در آیین نامه پیش بینی نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: نکاتی که پیش تر به آن اشاره شد، از جمله مواردی است که باید در شیوه نامه مورد بازنگری قرار گیرد تا امکان فعالیت در دانشگاه‌ها به صورت آسان‌تر در دانشگاه های کشور و دانشگاه‌های ستادی فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003359

وب گردی

وب گردی