گزارش تکان دهنده سازمان عفو بین الملل از عملیات رقه

سازمان عفو بین الملل در گزارشی تکان دهنده اعلام کرد در عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در رقه 1 هزار و 600 غیرنظامی جان باخته اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان عفو بین الملل در گزارشی با اشاره به عملیات های نظامی صورت گرفته در سوریه علیه گروه تروریستی داعش، به عملیات های نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش در رقه اشاره کرده و نوشت: در عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی در رقه 1 هزار و 600 غیرنظامی جان باخته اند.

سازمان عفو بین الملل در ادامه این گزارش اعلام کرده است که نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری واشنگتن باید از انکار ویرانی و کشتارهای صورت گرفته در اثنای عملیات رقه دست بردارند. تیم های سازمان عفو بین الملل تا کنون در دستکم 200 نقطه رقه بررسی هایی انجام داده اند. با 400 نفر از شاهدان عملیات های نیروهای ائتلاف بین المللی در رقه و کسانی که از بمباران جنگنده های ائتلاف جان سالم به در برده اند گفت و گو شده است. در حملات هوایی ائتلاف بین المللی در رقه بیش از 11 هزار ساختمان تخریب شده است.

همچنین در این گزارش با اشاره به تلفات جانی در حملات نیروهای ائتلاف بین المللی نیز آمده است: در 4 ماه عملیاتی که در سال 2017 میلادی پیگیری شد در اثر بمباران های صورت گرفته 1 هزار و 600 غیرنظامی جان باخته اند. این درحالی است که نیروهای ائتلاف بین المللی تنها 10 درصد از این تعداد، یعنی 159 کشته در جریان این حملات را پذیرفته اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1003362

وب گردی

وب گردی