یک سوم همکاری‌های علمی دانشگاه تهران با دانشگاه‌های بین المللی بوده است

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: یک سوم همکاری‌های علمی دانشگاه تهران با دانشگاه‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین نشست مشترک شورای مدیریتی موسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران و دانشگاه یونان چین با موضوع همکاری ها و تبادلات علمی ایران و چین صبح امروز (شنبه ۷ اردیبهشت ماه) در دانشگاه تهران برگزار شد.

قهرمانی، معاون بینالملل دانشگاه تهران در این مراسم گفت: برنامه های بینالمللی دانشگاه تهران جزو اصلی ترین برنامه های این دانشگاه طی ۵ سال آینده قرار دارد و همکاری با مرکز کنفوسیوس نیز در راس آن است که از ابتدا دانشگاه تهران عضو آن شد، همکاری دانشگاه تهران با سایر دانشگاه های زیر مجموعه این گروه از جمله برنامه‌های اصلی ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران به جز رشته پزشکی بیش از ۴ هزار دانشجو دارد؛ همچنین ۵ هزار کارمند نیز به مجموعه کمک می کنند. یک سوم فارغ التحصیلان دانشگاه تهران از کشورهایی به جز ایران هستند؛ همچنین یک سوم همکاری علمی دانشگاه تهران با کشورهای بین المللی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: دانشگاه تهران در کنار سایر دانشگاه های کشور باعث افزایش رشد علمی کشور شده است، ما بخش های مختلفی را برای این جلسه در نظر گرفته ایم تا این فعالیت علمی شکل بهتری پیدا کند و با قدرت پیش رود.

قهرمانی بیان کرد: این اولین جلسه کنفسیوس است که در دانشگاه تهران تشکیل شده است، امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003384

وب گردی

وب گردی