دومین جلسه بررسی علل وقوع سیل لرستان در قالب طرح پایش برگزار شد

دومین جلسه بررسی علل وقوع سیل فروردین ماه استان لرستان در قالب طرح پایش با حضور سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ، علی اکبری مشاور ریاست عالی دانشگاه، نمایندگان سازمان ها و ادارات دولتی استان لرستان  و جمعی از اعضای هیات علمی  واحد خرم آباد به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در آغاز این جلسه سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با تشکر از سازمان ها و اداراتی که دعوت دانشگاه آزاد اسلامی را برای شرکت در این جلسه پذیرفته اند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی قدرتمند و دارای امکانات گسترده سخت افزاری و نرم افزاری در کشور تلاش دارد با جمع آوری مستنداتی که از دید ادارات و نهادهایی که در سیل اخیر دچار آسیب شده اند این اسناد را در قالب یک طرح پژوهشی بررسی کرده و با بررسی های دقیق علمی راهکارهایی برای کاهش خسارات در اتفاقاتاحتمالی که در آینده رخ خواهد داد پیدا نماید.

بهاروند در ادامه افزود: برای به سرانجام رساندن این طرح به همکاری دستگاه های اداری نیاز داریم و انتظار داریم که با نظرات بدنه کارشناسی خود و استخراج چالش ها ما را در انجام این کار بزرگ و یافتن راهکارها یاری نمایند.

در ادامه این جلسه علی اکبری مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی طی صحبت هایی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ای آغاز شده با عنوان پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای که به اختصار طرح پایش نام گرفته است که این طرح به دنبال احصاء چالش های کشور است.

علی اکبری با اشاره به اینکه طرح پایش یک طرح چالش محور است که زیر ساخت ها و سامانه های آن در کشور آماده شده و از اول مهر اجرایی میشود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رسالت خود را در هدفمند کردن پژوهش برای رفع چالش های کشور می داند زیرا معتفقد است آموزش بخش کوچکی از وظیفه ذاتی دانشگاه است و بخش بزرگتر و مهم تر بحث پژوهش است و باید بتواند مشکلات کشور را حل کند و در همین راستا تلاش می کند که بیشترین مقدار ممکن از بودجه پژوهشی دانشگاه را در عرصه پژوهش های هدفمند هزینه شود.

علی اکبری با اشاره به تفاهم نامه هایی که در قالب طرح پایش با ذوب آهن اصفهان و سازمان مناطق آزاد کیش امضا شده گفت: در استان لرستان سیل یک اتفاق خاص بوده که در 50 سال گذشته تجربه نشده و شاید تا 50 سال آینده هم تکرار نشود ولی ما می خواهیم با بررسی دقیق و کارشناسی این اتفاق، چالش های پیش آمده برای سازمان و ادارات در تخریب زیرساخت های آنها را بررسی علمی کنیم و با تعریف کردن طرح های پژوهشی و پایان نامه های کاربردی آسیب های احتمالی در اتفاقات مشابه در آینده را کاهش دهیم.

وی در ادامه افزود: ما به عنوان دانشگاه برای انجام این کار باید چالش ها را بدانیم تا بتوانیم راهکار های مناسب را در تقابل با این چالش ها بیابیم.

در ادامه جلسه نمایندگان سازمان ها و ادارات حاضر در جلسه توضیحاتی در باره آسیب هایی که به زیر ساخت های آنها وارد شده ارائه کردند و مقرر شد که مستندات، تصاوی و فیلم هایی که در اختیار دارند را در اسرع وقت به دانشگاه تحویل نمایند تا با تشکیل کارگروه های تخصصی بررسی های لازم برای شروع طرح آغاز شود.

کد خبر: 1003386

وب گردی

وب گردی