مراسم اختتامیه جام گلف دیپلمات ها برگزار شد/ امضای تفاهم‌نامه‌ای برای سیل‌زدگان 

مراسم اختتامیه جام گلف دیپلمات ها برگزار شد و ضمن تقدیر از نفرات برت، تفاهم نامه ای برای کمک به سیل زدگان به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم اختتامیه جام گلف دیپلمات ها جمعه‌شب (6 اردیبهشت ماه 98) با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، دیپلمات های حاضر در ایران، ورزشکاران این رشته و جمعی از اهالی ورزشی کشور برگزار شد.

در آغاز این مراسم عبدالحمید احمدی، معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در مورد نقش ورزش در همبستگی کشورها گفت: استفاده از ورزش برای توسعه دوستی ها ارزشمند است. امیدوارم با همکاری نزدیک کشورهای خارجی حاضر در ایران، زمینه برگزاری چنین برنامه هایی در همه رشته های ورزشی فراهم شو.

وی ادامه داد: ایران همواره رویکرد صلح‌آمیزی نسبت به دیگر کشورها داشته و امیدوارم در همه بخش ها شاهد چنین رویکردهایی باشیم.

حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف نیز در این مراسم گفت: بیش از 40 دیپلمات از حدود 30 کشور به عنوان شرکت کننده و ناظر در مسابقات و مراسم اختتامیه حضور داشتند. با توجه به اینکه گلف، رشته ای المپیکی است با تلاش خانواده گلف، همراهی دستگاه ورزش و اراده ملی‌پوشان و کادر فنی، المپیک 2024 پاریس و ارتقای جایگاه بین المللی این رشته در ایران را هدف قرار دادیم.

در پایان این مراسم، تفاهم نامه ای بین سازمان جوانان و سازمان داوطلبان هلال احمر با برخی از رسانه ها جهت دعوت چهره های ورزشی ، هنری و فرهنگی برای کمک به هموطنان سیل زده امضا شد و از نفرات برتر جام گلف دیپلمات ها هم تقدیر به عمل آمد.

حمید عزیزی در پایان گفت: به یمن حضور دیپلمات ها و مهمانان عزیز در نخستین رویداد گلف کشور در سال جدید، جام یادواره قهرمان فقید شهباز حسین‌پور به بهترین نحو برگزار شد. باور دارم این مسابقه نقطه عطف همبستگی، تعامل و رفاه دیپلماتیک ترین ورزش جهان در بین اعضای خانواده گلف ایران در سال جدید بوده و برآیند آن معرفی ظرفبت این رشته ورزشی در ابعاد مختلف قهرمانی، همگانی و این بار در حوزه دیپلماسی ورزشی است.

وی افزود: گلف دیگر برچسب گران، لوکس و اشرافی را ندارد؛ هر چند در کانون توجه دبپلمات ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003396

وب گردی

وب گردی