350 دانشجوی دانشگاه تهران برای گذراندن فرصت مطالعاتی به کشورهای خارجی اعزام شدند

معاون بین الملل دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در نظر دارد مجموع 350 نفر از دانشجویان دکتری (شامل 100 نفر با بودجه مستقیم دانشگاه و 250 نفر با به وسیله اعتبار اخذ شده از وزارت علوم) را برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی به کشورهای خارجی بفرستد. 

محمد باقر قهرمانی معاون بین الملل دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهم ترین برنامه های حوزه بین الملل دانشگاه تهران گفت: همکاری های بین المللی، از جمله مهم ترین برنامه های 5 ساله دانشگاه تهران به شمار می رود، در همین راستا اقداماتی را اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 میلادی آغاز کردیم تا بتوانیم مشارکت های بین‌المللی را با همکاران دانشگاهی خود در کشورهای دیگر توسعه دهیم.

وی ادامه داد: این فرصت برای کارمندان دانشگاهی، فرصت خوبی به شمار می رود تا بتوانند تجربه بین المللی کسب کنند؛ زیرا این کارمندان دانشگاهی هستند که می توانند به دانشجویان کمک کنند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با اشاره به تعداد قراردادهای منعقد شده دانشگاه تهران در حوزه بین المللی برای تبادل استاد و دانشجو گفت: ما با 35 دانشگاه در راستای تبادل استاد،‌ دانشجو و کارمند قرارداد اراسموس منعقد کرده‌ایم. بر اساس این قرار داد، اساتید، دانشجو و کارمندان دانشگاه‌های دیگر به دانشگاه تهران می آیند، همچنین دانشجویان و اساتید ما نیز برای فرصت های مطالعاتی به کشورهای دیگر می روند. این اقدامات در راستای آشنایی با سیستم های آموزشی یکدیگر و بهبود ارتباط علمی طرفین صورت می گیرد.

وی در اشاره به آخرین آمار تبادل دانشجو برای گذراندن دوره فرصت های مطالعاتی اظهار کرد: ارسال دانشجویان دکتری ما به کشورهای دیگر برای گذراندن دوره‌های تحقیقاتی، از جمله اولویت های دانشگاه تهران محسوب می شود که امیدواریم علیرغم مشکلات ارزی، بتوانیم از این دانشجویان حمایت کنیم. مجموع 350 نفر از دانشجویان دکتری (شامل 100 نفر با بودجه مستقیم دانشگاه و 250 نفر به وسیله اعتبار اخذ شده دانشگاه از وزارت علوم) را برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی به کشورهای خارجی می فرستیم. همچنین سایر فعالیت‌های ما در حوزه بین المللی، نیز ادامه خواهد داشت.

قهرمانی بیان کرد: با توجه به اینکه ریاست دانشگاه تهران، به عنوان رئیس اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه طی 2 آینده منصوب شده است، همکاری هایی در سطح اتحادیه و مشارکت های دانشجویی نیز از جمله برنامه های امسال حوزه بین المللی دانشگاه تهران محسوب می شود.

وی با اشاره به آمار دانشجویان بین المللی که در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشگاه تهران دارای حدود هزار دانشجوی بین المللی است که برای اخذ مدرک در حال تحصیل هستند. همچنین حدود 2 هزار دانشجوی زبان آموز نیز در این دانشگاه درس می‌خوانند. تعدادی دیگر از دانشجویان با توجه به قراردادهایی که منعقد کرده‌ایم، به دانشگاه تهران می آیند و یک دوره کوتاه مدت را در این دانشگاه می‌گذرانند. به عنوان مثال دانشگاه تهران با دانشگاه سن پترزبورگ قراردادی را منعقد کرده است که براساس آن قرار است تبادل 30 دانشجو با این دانشگاه صورت گیرد. این دانشجویانی که براساس این قراردادها و به صورت مقطعی به دانشگاه تهران می آیند، نمی توانند مدرک مستقیم دانشگاهی دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003418

وب گردی

وب گردی