مجریان قانون در معاونت فرهنگی وزارت علوم، قانون شکنی می‌کنند

جمعی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی وزارت علوم خطاب به وزیر علوم در واکنش به تعویق انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات این وزارتخانه نامه ای صادر نوشتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی وزارت علوم خطاب به وزیر علوم در واکنش به تعویق انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات این وزارتخانه نامه ای صادر نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: با کوتاهی از اجرای مواد شیوه نامه برگزاری انتخابات نمایندگان مدیران مسئول شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم و عدم برگزاری بموقع جلسات و تهیه مقدمات برگزاری این انتخابات، همایش سالیانه مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه های کشور را تا پایان ماه مبارک رمضان به تعویق انداخته است. دلیل این تعویق هم ناتوانی مجموعه وزارت علوم از اجرای تبصره اول ماده ۴۴ شیوه نامه انتخابات عنوان شده است. در خلال این تبصره، وزارت علوم ملزم شده است که حداقل دو هفته قبل از برگزاری انتخابات، اسامی افراد حائز حق رای را بصورت عمومی منتشر کند. اما علت اصلی عدم تحقق این ماده این است که معاونت فرهنگی جلسات خود را در زمان قانونی به پایان نرسانده و مقدمات اعلام اسامی افراد حائز حق رای را فراهم نکرده است. تنها دلیل این مسئله هم کوتاهی کارشناسان و مدیران مجموعه تحت امر حضرتعالی است.

در ادامه این نامه بیان شده است: پر واضح است که تحت هر شرایطی انتخابات فوق الذکر باید طبق زمانبندی موجود در شیوه نامه مربوطه برگزار شود. بر اساس تبصره ٣ ماده اول این شیوه نامه وزارت علوم باید این نشست را حد اکثر تا نیمه خرداد ماه هر سال برگزار کند. در حال حاضر اما طبق اعلام اعضای شورای مرکزی ناظر، انتخابات تا بعد از ماه مبارک رمضان به تعویق افتاده است و این درحالیست که مهلت قانونی برگزاری انتخابات توسط وزارت علوم بعد از ماه مبارک رمضان، منقضی خواهد بود.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: اما این پایان ماجرا نیست. بر اساس دستور العمل اجرایی ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی، شورای مرکزی ناظر بدون مدیران مسئول منتخب نشریات، رسمیت ندارد. از طرفی احکام دانشجویان برای عضویت در این شورا هرساله تا پایان خرداد ماه اعتبار دارد. با این حال مسئله این است که درصورتی که در انتخاباتی که به تعویق افتاده است، کوچکترین تخلفی صورت پذیرد، هیچ مرجعی برای رسیدگی رسمی به تخلفات وجود نخواهد داشت و این مسئله تا حدود بسیاری سلامت انتخابات را تهدید می کند.

این نامه اضافه می کند: سوال ما دانشجویان این است که حتی اگر هیچ کدام از موارد فوق که نقض صریح قانون هستند هم وجود نداشت، دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور چطور می توانستند در هفته ای که هم کنکور کارشناسی ارشد در حال برگزاری است و هم ایام امتحانات دانشگاه‌هاست خودشان را برای نشستی سه روزه به تهران برسانند؟! این درحالیست که انتخابات نشریات وزارت علوم به بهانه عدم اطلاع‌رسانی درست و به بهانه افزایش مشارکت دانشجویان در نشست نشریات به تعویق افتاده است!

در پایان این نامه آمده است: علی ای حال به نظر می رسد سوگیری های خاص سیاسی هم در جریان این تخلفات در مجموعه تحت امر جنابعالی وجود داشته است که بی هیچ وجه من الوجوه برای دانشجویان قابل قبول نیست. فلذا اعلام می گردد که تمامی تبعات تخلفات معاونت فرهنگی وزارت علوم در این زمینه به عهده وزارت علوم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003428

وب گردی

وب گردی