عرض اندام  شرکت‌های دانش بنیان‌ در حوزه نقشه‌برداری مغز

سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران، با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در توسعه علوم و فناوری های نقشه برداری مغز و به روز رسانی اطلاعات پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه 11 و 12 اردیبهشت ماه توسط آزمایشگاه ملی نقشه بردای مغز برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « محمدرضا آی » رییس « آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز » گفت: سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران، با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در توسعه علوم و فناوری های نقشه برداری مغز و بروز رسانی اطلاعات پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه 11 و 12 اردیبهشت ماه توسط آزمایشگاه ملی نقشه بردای مغز برگزار می شود.

آی ادامه داد: این مرکز با هدف ارائه خدمات تخصصی به محققان حوزه نقشه برداری مغز در کل کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد. یکی از وظایف آزمایشگاه فعالیت در حوزه ترویج و آموزش است که سمپوزیوم «تازه های نقشه برداری مغز ایران» در همین راستا برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از تجربیات دو دوره پیش به توسعه در برگزاری سومین دوره رویداد کمک زیادی کرد تا در این دوره نیز برای پیشرفت حوزه نقشه برداری مغز گام هایی برداشته شود.
در ادامه این نشست حسین قدیری دبیر اجرایی سمپوزیوم عنوان کرد: این رویداد دارای سه ویژگی اصلی است. نخست این که این رویداد به عنوان بزرگترین رویداد نقشه برداری مغز کشور بالاترین تعداد شرکت کننده (نسبت به رویدادهای این حوزه) را دارد. نشست های تخصصی با انجمن های علمی و پزشکی از دیگر برنامه های این رویداد است. 6 انجمن در این رویداد مشارکت دارند.

وی به برگزاری پنل تخصصی در این سمپوزیوم اشاره کرد و گفت: سه پنل تخصصی با محوریت کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی تحریک مغزی، کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی سیگنال های مغزی و کاربرد نقشه برداری مغز در Presurgical planning برگزار می شود. برگزاری «نشست بهارانه پژوهشگران نقشه برداری مغز» از دیگر بخش های این رویداد است تا شاهد گردهمایی متخصصان برجسته و تعامل آنها با یکدیگر باشیم.

به گفته قدیری، در این سمپوزیوم با برگزاری دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه برداری مغز توانمندی های شرکت های دانش بنیان این حوزه در معرض نمایش قرار می گیرد. شرکت های دانش بنیان محصولات خود را در این جشنواره عرضه می کنند تا ظرفیت های این حوزه نشان داده شود. البته هدف از این اقدام علاوه بر معرفی توانمندی های شرکت های دانش بنیان، تشویق پژوهشگران برای تولید و رونق تجهیزات و فناوری ها در این حوزه است. بنابراین فضایی به صورت رایگان در اختیار این شرکت ها قرار دادیم تا فناوری و محصول خود را ارائه دهند.
به گفته قدیری، شرکت کنندگان سایر شهرها نسبت به تهران تعداد بیشتری را دارند. با ایجاد شرایط و تسهیلات این اتفاق رخ داد که در راستای تحقق نقش ملی آزمایشگاه است.
همچنین غلامعلی حسین زاده دبیر علمی سمپوزیوم نیز ابراز کرد: بیش از 11 متخصص حوزه نقشه برداری مغز در این رویداد سخنرانی می کنند که شامل موضوعات متنوعی است. همچنین مقالاتی در قالب پوستر نیز ارائه می شود. در این دوره شاهد مشارکت چشمگیر اعضای هیات علمی بودیم که هم افزایی قابل توجهی بین متخصصان این حوزه ایجاد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003429

وب گردی

وب گردی