سنت و مدرنیته، عناصر مشهود در کتب چین

کشور چین در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان میهمان ویژه؛ کتاب‌های مختلف فرهنگی، پزشکی، طب چینی و غیره را ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، چین از بیست و چهارم می تا چهارم آوریل میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل مصلی است. در سال 2017 جمهوری اسلامی ایران مهمان ویژه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کشور چین بود و با شعار «رویای رنگین جاده ابریشم» در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت. کشور ما توانسته است با فعالیت های فرهنگی گسترده، تاثیرات عمیقی در دل چینی ها به جای بگذارد تا جایی که این بار چین به عنوان میهمان ویژه با شعار ( شناخت چین ) در نمایشگاه کتاب حاضر شده است و به واسطه این حضور، تبادلات فرهنگی دو کشور افزایش پیدا کرده و وارد فصل جدید مشترکی خواهد شد.

در این رویداد مهم، طرف چینی امیدوار است تا با تکیه بر فرهنگ خود و در عین حال با بهره‌گیری از رنگ قرمز در غرفه ها و همچنین طرح‌هایی با استفاده از لغات چینی، شکل خاصی از نمادهای چینی را به نمایش گذاشته و در عین حال زیبایی و انعطاف این زبان و فرهنگ را در معرض دید همگان قرار دهد؛ از سوی دیگر نیز سعی شده است از طرق مختلف چین مدرن و امروزی نیز به مخاطبان ایرانی معرفی و نشان داده شود.


ویژگی های این رویداد

  • کتب متنوع چین راهی جدید برای شناخت مردم ایران از کشور اژدها


محل پاویون کشور چین در منطقه سی و یک نمایشگاه مصلی است که مساحت آن ششصد متر است. نمایشگاه شامل هشت بخش اصلی کتاب ناشران ، تبادلات فرهنگی ، رویدادها، فروش، پذیرایی ، فرهنگ چاپ ناشران چینی، تصویرگران است که برای علاقمندان این حوزه می تواند بسیار جذاب باشد. ناشران چینی بیش از 4000 نوع کتاب و 15000 کتاب نفیس به نمایش خواهند گذاشت که به زبان های فارسی، انگلیسی می باشد و با موضوعات و محتواهای فرهنگ سنتی، ادبیات، پزشکی و دارویی، یادگیری زبان چینی، کودکان و غیره خواهد بود.
امسال هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است و در پاویون چین یک غرفه خاص با نام (ارتباط مردم و ناشران ) وجود دارد که کتاب های موفق چین و کشورهای دیگر در آن عرضه شده است. با خواندن این کتاب ها مردم ایران شناخت جدیدی از چین پیدا خواهند کرد.

موضوعات این کتاب ها شامل شناخت در مورد حکومت و اداره امور کشور، داستان های رویایی تلاش و پشتکار چینی ها و اراده قوی چینی ها در جهت گسترش صلح و همکاری های بین المللی و داستان های همکاری های برد-برد است.

در بخش ناشران، کتاب های نفیسی از ناشران بزرگ به نمایش درخواهد آمد. در بخش فروش ویژه نیز بیش از 5000 نوع کتاب به زبان های فارسی و انگلیسی در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت که بازدید کنندگان می توانند این کتاب ها را خریداری کنند.

  • میهمان ویژه در این نمایشگاه تبادلات ناشران را قوت خواهد بخشید


در حین برگزاری نمایشگاه، رویدادهای مختلفی در پاویون کشور چین، ایران و در اتاق کنفرانس آکادمی تحقیقات بین المللی، سیاسی و در دانشگاه تهران انجام خواهد شد. یکی از این رویدادهای مهم، معرفی (کتاب برتر چین) است. در این کتاب رابطه قلبی مردم با سیاست توضیح داده شده است .

نمایشگاه بین المللی کتاب تا چهاردهم اردیبهشت ماه در محل مصلی تهران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003443

وب گردی

وب گردی