تولید مشترک خودروی برقی در مصر

مصر با امضای یک توافقنامه با کشور چین قصد دارد خودروهای برقی در این کشور تولید کرده و به تدریج فناوری تولید آن را بومی سازی نماید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصر و چین در حاشیه کنفرانس «کمربند، راه» توافقی برای ساخت مشترک خودروهای برقی در مصر امضا کردند.

« محمد العصار »، وزیر تولیدات جنگی و « عمر نصار »، وزیر تجارت و صنایع مصر در مراسم امضای این توافقنامه شراکتی با چین جهت ساخت اتومبیل های برقی در مصر حضور داشتند.

این قرارداد از طرف مصر توسط شرکت طراحی و مشاوره «ایموت» و از طرف چین شرکت خودرو سازی «فوتن» امضا کردند.

الیوم السابع به نقل از العصار اعلام کرد پروژه ساخت خودروهای برقی در مصر تحت نظارت عبدالفتاح السیسی بوده و هدف نهایی آن انتقال تکنولوژی به مصر و تولید کامل آن در این کشور است.

« مصطفی مدبولی »، وزیر عمران و اسکان مصر ضمن حمایت از این پروژه تاکید کرد: گام های اجرایی این طرح به مرور برداشته خواهد شد و جزئیات آن در آینده اعلام می شود.

این توافق برای ساخت مشترک 2 هزار اتوبوس در 4 سال است که در مراحل آینده به ساخت انواع مختلف خودروهای برقی نیز توسعه خواهد یافت.

بر اساس این قرارداد مصر مراحل ساخت تمام قطعات اتوبوس ها و خودروها را بر عهده داشته و تنها باتری ها و موتور آن توسط طرف چینی تولید می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003460

وب گردی

وب گردی