پیش‌بینی بازار جهانی نفت بعد از تصمیم اخیر ضد ایرانی ترامپ، دشوار است

رئیس‌جمهور روسیه که به پکن سفر کرده، امروز شنبه درباره تاثیر تصمیم اخیر دولت آمریکا علیه صنعت نفت ایران بر بازار جهانی نفت صحبت کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی در پایتخت چین درباره مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا، سوریه و دیگر موضوعات صحبت کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، رئیس‌‌جمهور روسیه در نشستی با نام «دومین مجمع جاده و کمربند» در پکن حضور یافت و در نشستی خبری شرکت کرد.

ولادیمیر پوتین به تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی دولت آمریکا در لغو صدور معافیت برای خریداران نفتی ایران و اعلامیه واشنگتن در زمینه تلاش برای به «صفر رساندن صادرات نفت ایران» اشاره کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «سخت است که بگوییم بعد از تصمیم ترامپ در زمینه تحریم‌های (نفتی) علیه ایران، چه اتفاقی برای بازار جهانی نفت می‌افتد. همگان دارند تعهداتشان را به عنوان اعضای "اوپک پلاس" انجام می‌دهند».

وی ضمن تاکید بر اینکه روسیه درصدد افزایش فوری میزان تولید نفت خود بعد از اقدام دولت آمریکا علیه صنعت نفت ایران نیست، افزود: «ما با اوپک برای حفظ تولید در یک سطح معین توافق داریم و این توافق تا ماه جولای پابرجاست. هیچ یک از شرکای ما از قبیل عربستان سعودی، در حال خارج شدن از توافقاتمان در درون اوپک نیست».

اشاره پوتین به انجام تعهدات توسط اعضای «اوپک پلاس»، اشاره به توافقی است که بین اعضای اوپک با برخی دیگر از کشورهای صادرکننده غیر عضو اوپک شامل روسیه حاصل شد؛ توافقی که طی آن طرف‌ها موافقت کرده بودند که به منظور باثبات‌سازی بهای جهانی نفت، میزان تولید نفت را کاهش دهند.

رئیس‌جمهور روسیه در حالی به دشواری پیش‌بینی بازار جهانی نفت بعد از تصمیم اخیر ضد ایرانی دولت آمریکا اشاره کرده که پیش از این مقام‌ها و تحلیلگران بسیاری از کشورها درباره بالا رفتن بهای جهانی نفت در نتیجه این اقدام هشدار داده‌اند.

پوتین در بخش دیگری از نشست پکن درباره سوریه به ویژه وضعیت استان «ادلب» صحبت کرد و ناخرسندی مقام‌های روس درباره تحولات جاری در این استان را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور روسیه ضمن تاکید بر اینکه «در حال حاضر اقدام نظامی همه جانبه در ادلب، مناسب نیست»، احتمال عملیات نظامی همه جانبه در این استان به منظور نابود کردن تروریست‌ها را رد نکرد.

مقام‌های روسیه پیش از این هم درباره وضعیت ادلب هشدار داده بودند که صبر این کشور در قبال حضور تروریست‌های تکفیری در ادلب در حال لبریز شدن است.

«ولادیمیر سافرونکوف» قائم مقام نمایندگی دائم روسیه، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که گروه‌های شبه‌نظامی هم‌چنان در سوریه فعالیت می‌کنند و آنها تهدیدی برای سوریه و کل منطقه هستند.

طبق توافق میان «آنکارا» و «مسکو» در اواسط سپتامبر سال گذشته میلادی، ترکیه قبول کرد منطقه حایل خلع‌سلاح‌شده‌ای را ایجاد کرده و جنگ‌جویان افراطی نظیر گروهک هیأت تحریر‌ الشام که تحت‌حمایت القاعده قرار دارد، از منطقه بیرون کند و از وقوع حمله به نیروهای دولتی سوریه و زیرساخت‌های این کشور جلوگیری کند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1003472

وب گردی

وب گردی