معرفی آثار پرفروش واحدهای دانشگاه آزاد در نمایشگاه کتاب

فضایی که امسال در اختیار غرفه فروش کتاب دانشگاه آزاد قرار گرفته نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و واحدهایی که آثار کیفی پرمخاطب‌تری داشتند در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور یافتند. ایسکانیوز در گزارش میدانی زیر به بررسی آثار ارائه شده واحدهای دانشگاهی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از روز چهارشنبه چهارم اردیبشت‌ماه آغاز به کرد. در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، ۲ هزار و ۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی آثار خود را به شکل مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌کنند.

کتاب‌های داخلی و خارجی با موضوعات مختلف در این نمایشگاه ارائه شده تا سلیقه کلیه بازدیدکنندگان تامین شود. دانشجویان، استادان و دانش آموزان بخش عمده حاضران در این نمایشگاه هستند که برای تامین کتاب‌های درسی و غیردرسی ضمن بهره‌مندی از تنوع موجود در نمایشگاه از تخفیف قابل توجهی در برخی از کتاب‌های ارائه شده بهره‌مند می‌‌‌‌شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز امسال همچون سال‌های گذشته با ارائه تخفیف مناسب 20 تا 25 درصدی در تمامی حوزه‌ها به تألیف کتاب پرداخته است و واحدهای مختلف دانشگاهی کتاب‌های بسیاری را در زمینه‌های متنوع علمی و دانشگاهی در این نمایشگاه ارائه کردند که مورد توجه دانشجویان و دانشگاهیان قرار گرفته است.

مرکز نشر علمی و رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه ۶۰۰ عنوان کتاب جدید، دانشجویان بسیاری را به این نمایشگاه جذب کرده است. علاقه‌مندان به بازدید از انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه کتاب، می‌توانند به بخش ناشران دانشگاهی سالن F4 غرفه ۱ مراجعه کنند. برای بررسی تعداد آثار و کتاب‌های پرفروش ارائه شده در نمایشگاه کتاب به سراغ مسئولان غرفه‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم که خلاصه آن به شرح زیر است:

به گفته زارعی کارشناس انتشارات علمی واحد قزوین، 76 عنوان کتاب از این واحد دانشگاهی در سی و دومین نمایشگاه کتاب ارائه شده که شامل موضوعات مختلف فنی و مهندسی، صنایع، عمران، نقشه‌برداری، کتابداری، مدیریت، مهندسی برق و معماری می‌شود و پرفروش‌ترین کتاب امسال در زمینه مهندسی صنایع با نام مدل‌های شبیه‌سازی عامل بنیان است که به چاپ دوم رسیده است.

به گفته فخری، کارشناس انتشارات علمی واحد علوم و تحقیقات، مقدمه‌ای بر مهندسی پزشکی زیستی دو جلدی پرفروش‌ترین کتاب واحد علوم و تحقیقات بوده که این اثر در نمایشگاه کتاب سال گذشته به تایید دکتر ولایتی رسیده و از قیمت مناسبی برخوردار است.

وی گفت: بیش از 60 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال ارائه کردیم که برای دانشجویان 20 تا 30 درصد تخفیف دارد و شامل موضوعات مختلف مدیریت، پزشکی، دامپزشکی، مدیریت و شهرسازی می‌شود.

به گفته ستاری کارشناس انتشارات علمی واحد تبریز، این واحد دانشگاهی 40 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال عرضه کرده است. عمده موضوعات این کتاب‌‌ها شامل رشته‌های دامپزشکی، کشاورزی و شیمی می‌شود

که تألیف استادان دانشگاه واحد تبریز است، همچنین کتاب معماری پرش کیهانی ترجمه گروه معماری، پرفروش‌ترین کتاب واحد تبریز محسوب می‌شود.

وی معتقد است برای عرضه کتاب در بازار به خاطر بخشنامه‌های دست و پاگیر دانشگاه آزاد در این خصوص، دچار مشکل شدیم و نمی‌‌توانیم برای فروش بیشتر، کتاب را به طور امانی به بازار ببریم که این امر به میزان فروش کتاب اثرگذار خواهد بود.

به گفته ستاری، اگر فضای غرفه دانشگاه آزاد بزرگتر بود و کتاب‌ها به طور تخصصی دسته‌بندی می‌‌شدند ارائه آثار واحدهای مختلف دانشگاهی قطعا با نظم و انسجام بیشتری انجام می‌شد.

به گفته آبسالان کارشناس انتشارات علمی واحد شیراز، کتاب درآمدی بر سیاست شاهنامه، کتاب باغ ایرانی از پرفروش‌ترین آثار واحد شیراز است و قیمت اکثر کتاب‌ها در غرفه واحد شیراز به دلیل اینکه مربوط به چاپ قبل بوده بسیار مناسب و تا سقف 50 درصد برای دانشجویان دانشگاه آزاد تخفیف دارد.

وی گفت: کتاب باغ ایرانی که در حال حاضر به مبلغ 40 هزارتومان به فروش می‌رسد در غرفه واحد شیراز به دلیل اینکه چاپ قدیمی است با مبلغ 9 هزار تومان عرضه می‌شود. در حال حاضر، 75 عنوان کتاب در نمایشگاه ارائه کردیم که شامل موضوعات مختلف در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و کشاورزی می‌شود.

به گفته قاسمی کارشناس انتشارات علمی واحد تهران مرکزی نزدیک 54 عنوان کتاب در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی، ادبیات و اقتصاد توسط این واحد دانشگاهی در غرفه فروش کتاب دانشگاه آزاد ارائه شده است.

وی گفت: پرفروش‌ترین کتاب واحد تهران مرکزی کتاب اقتصاد خرد است که در دانشگاه‌های مطرح دولتی هم تدریس می‌شود و به چاپ ششم رسیده است.

گفتنی است، غرفه عرضه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی، سال گذشته فضایی نزدیک به صد مترمربع در اختیار داشت که امسال این میزان به 57 متر مربع کاهش یافته است.

به گفته مرتضی جانعلی‌پور مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به کاهش فضای غرفه دانشگاه آزاد در نمایشگاه کتاب امسال از واحدهایی که کتاب‌‌‌های بیشتری را به چاپ رسانده‌‌اند برای ارائه آثار مختلف دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: در غرفه عرضه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی، امسال کیفیت آثار ارائه شده بیشتر مد‌نظر است و در پایان نمایشگاه از استادان نویسنده برتر دانشگاه آزاد که صاحب اثر در نمایشگاه هستند تقدیر به عمل می‌آید.

آنچه مسلم است، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه ایران با بیش از 400 واحد در سراسر کشور علاوه بر گسترش سطح سواد و ارتقای فرهنگ در محروم‌ترین نقاط ایران در عرصه‌های مختلف علمی هم گام‌های بلندی برداشته است.

مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد به عنوان یکی از ارکان مهم این دانشگاه در معرفی آثار استادان دانشگاه آزاد، نقش به سزایی داشته است. بدون تردید، نقش حمایتی این مرکز در انتشار آثار استادان دانشگاه آزاد افق روشنی را در چشم انداز 1404 برای این دانشگاه رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003482

وب گردی

وب گردی