نشر مکتوب به نشر دیجیتال اجازه ظهور و بروز نمی دهد

مسئول غرفه آروین پویانما، گفت: با وجود کم توجهی به نشر دیجیتال، تمامی نشر‌های مکتوب ناچار هستند به این سمت و سو حرکت کنند.

علیرضا فطانت، مسئول غرفه آروین پویانما واقع در سالن ناشران دیجیتال در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: محصولات نشر ما شامل پک‌های آموزشی و به صورت موشن‌گرافیک و انیمیشن برای کودکان است. این بسته‌ها شامل مباحثی همچون شناخت دنیای اطراف، مباحث تربیتی، بهداشتی و آموزش درسی است.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب کار خود را از چهارم اردیبهشت ماه در مکان مصلی آغاز کرده است و همه روزه میزبان علاقه مندان به حوزه نشر است. آروین پویانما تولید کننده محصولات کودک یکی از ناشران حوزه نشر دیجیتال این نمایشگاه است.

فطانت با اشاره به اینکه اگر غرفه این قبیل نشرها میان ناشران مکتوب بود، بهتر دیده میشدند، عنوان کرد: قدرت این را نداشتیم که مسئولان را مجاب به این امر کنیم و در حقیقت نشر مکتوب اجازه ورود ما به آن قسمت ها را نداده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 10 سال است که این موضوعات توسط ما مطرح می شود و هیچ نتیجه ای حاصل نشده است. هرچند این امر نتیجه کم لطفی و کم توجهی به نشر دیجیتال است درصورتی‌که همه آنها می بایست به سمت نشر دیجیتال حرکت کنند.

مسئول غرفه آروین پویانما ضمن اشاره به گرانی کاغذ و خرید کمتر کتاب و لزوم توجه به نشر دیجیتال اظهار کرد: اگر انتشارات بزرگی همچون قلم چی، گاج و ... به سمت نشر دیجیتال بیایند؛ توجه عموم به این نشرها بیش از گذشته جلب می شود و ناشران این بخش جان می گیرند.

وی ادامه داد: شما می توانید از موقعیت مکانی نشر دیجیتال در نمایشگاه؛ به میزان توجه ناشران و مسئولان وزارت ارشاد به نشر دیجیتال پی ببرید. در حقیقت این حوزه از نشر تنهاست.

فطانت در مورد ساخت و تهیه بسته های آموزشی آروین پویا نما گفت: این محصولات در نشر آروین پویانما تهیه و تجمیع نظری می شود؛ اما کار گرافیکی و موشن گرافیک آن برون‌سپاری است.

وی با گله مندی از امکانات محدود سالن نشر دیجیتال، عنوان کرد: یک تابلو راهنمای دقیق برای پیدا کردن این سالن زده نشده است و تقریبا اکثر مراجعه کننده ها بدون آگاهی از وجود انتشارت نشر دیجیتال نمایشگاه را ترک می کنند.

فطانت در پایان خواست تا دغدغه های حوزه نشر دیجیتال به مسئولان مربوطه انتقال یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003486

وب گردی

وب گردی