اعلام شهریه مدارس غیردولتی؛  پایان اردیبهشت ماه

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی خلاف قانون نیست، گفت: شهریه مدارس غیردولتی تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد محسن‌بیگی مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره پیش‌ثبت‌نام در برخی مدارس غیردولتی علی‌رغم تمام نشدن سال تحصیلی جاری گفت: معمولاً در مدارسی که تعداد متقاضیان آن خیلی زیاد است، قبل از اینکه سال تحصیلی شروع شده یا ثبت‌نام‌ها به صورت رسمی آغاز شود، برخی والدین مراجعه کرده و در لیست انتظار که در افکارعمومی به آن لیست پیش‌ثبت‌نام گفته می‌شود، قرار می‌گیرند؛ این موضوع به صورت کلی وجود دارد و خلاف قانون نیست.

وی ادامه داد:‌ البته در بحث پیش‌ثبت‌نام باید مواردی رعایت شود؛ به عنوان مثال اگر این پیش‌ثبت‌نام همراه با دریافت وجه اضافه باشد که منجر به نارضایتی خانواده‌ها شود، ورود پیدا می‌کنیم یعنی پیش‌ثبت‌نام منعی ندارد ولی مثلا اگر اولیای مدرسه بخواهند کل شهریه سال آینده را ۳، ۴ ماه زودتر از خانواده‌ها دریافت کنند، خلاف قانون است و ما برخورد می‌کنیم.

محسن‌بیگی تصریح کرد:‌ در صورتی که ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه قطعی شده باشد، با توافق والدین و اولیای مدرسه، یک درصدی از شهریه از خانواده اخذ می‌شود البته برخی مدارس هزینه‌هایی مثل بیمه،کتاب و ایاب و ذهاب را با توافق والدین دریافت می‌کنند.

وی در خصوص شهریه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مدارس غیردولتی، گفت: براساس قانون، شهریه باید متناسب با نرخ تورم در هر سال افزایش یابد، ولی یک واقعیتی وجود دارد که بعضی وقت‌ها این اتفاق نیفتاده است و این موضوع باعث شده است که برخی مدارس عملاً هزینه تمام‌شده‌شان سربه سر نشود و زمینه تخلف و سوءاستفاده ایجاد می‌شود، ضمن اینکه کیفیت را پایین می‌آورد و باعث می‌شود حق و حقوق افراد به درستی پرداخت نشود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی گفت:‌ تلاش می‌ کنیم شهریه واقعی باشد و براساس هزینه تمام شده و آیتم‌هایی که در آموزش و پرورش تعریف می‌شود> مشخص شود تا هم خانواده‌ها راضی باشند و هم مؤسسان ضرر نکنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان اردیبهشت ماه بتوانیم شهریه مدارس غیردولتی را براساس الگوی تعیین شهریه اعلام کنیم، البته این موضوع منوط به ورود اطلاعات توسط مؤسسین در سامانه است که تاکنون ۶۰ درصد مؤسسین اطلاعات را در سامانه وارد کرده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1003488

وب گردی

وب گردی