تهیه بسته‌های رمضانی در مناطق سیل‌زده/ ۹۰ درصد کار در شهرستان شوشتر تمام شده است

معاون اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گفت: در مسیر خدمت‌رسانی به مردم سیل زده، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و حوزه های علمیه حضور داشتند و ما نیز در کنار آن‌ها تلاش کردیم که مردم آسیب دیده با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد صالحی آرا معاون اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان صبح امروز (یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه 98) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش درباره اقدامات این قرارگاه در مناطق سیل‌زده گفت: قرارگاه دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدای سیل با تدبیر دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه فعالیت خود را در استان های سیل زده فارس، خوزستان، لرستان و گلستان آغاز کرد.

وی افزود: این قرارگاه در استان خوزستان است که ۹ پایگاه در شهرهای سوسنگرد، حمیدیه، دارخوین، شادگان و در این اواخر نیز درشهرستان آبادان ایجاد شد.

صالحی آرا ادامه داد: در مسیر خدمت رسانی به مردم سیل زده، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و حوزه های علمیه حضور داشتند و ما نیز در کنار آن ها تلاش کردیم که مردم آسیب دیده با مشکل مواجه نشوند. همچنین از واحد بوشهر برای توزیع غذا به خوزستان آمده بودند و همه روزه صبحانه، ناهار و شام‌‌ در مناطق سیل‌زده توزیع می کردند.

وی با اشاره به کارهای اجرایی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد استان خوزستان اظهار کرد: توزیع بسته های غذایی و ایجاد چادرهای سلامت از دیگر اقدامات قرارگاه دانشگاه آزاد اسلامی بود؛ در اردوگاه حمیدیه ۹۰ چادر ایجاد کردیم که ۲۵ خانم باردار در آن جا حضور داشتند، لذا توانستیم خدمات خوبی را به آن ها ارائه کنیم.

معاون اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، تصریح کرد: البته ستاد بحران استان در چند روز گذشته اعلام کرد که باید مردم سیل زده به محل زندگی خود بازگردند و به همین خاطر قرارگاه رویکرد خود را به پاکسازی مناطق سیل زده تغییر داد.

صالحی آرا با بیان این که ۹۰ درصد کار در شوشتر تمام‌شده است، اذعان داشت: ما در جریان خدمت رسانی سعی کردیم که از امکانات مکانیزه خودمان استفاده کنیم و از امکانات موجود در شهرستان کمترین استفاده را داشته باشیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: بقیه روستاها نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند؛ در برخی از روستاها به دلیل حجم زیاد آب مانند سید ناصر مردم در پشت بام زندگی می کنند و به همین دلیل روند خدمت رسانی با کندی مواجه شده است. تلاش ما بر این است که تا قبل از ماه رمضان روستاها را تحویل مردم دهیم.

معاون اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد استان خوزستان گفت: پس از پاکسازی مناطق سیل زده، برای مردمی که به محل زندگی خود باز می‌گردند، بسته های رمضانی تهیه کرده ایم تا ماده های غذایی خشک آن ها در ماه مبارک رمضان تامین شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003510

وب گردی

وب گردی