فعالیت بیش از صد شرکت دانش‌بنیان در صنعت نفت

نایب رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گفت: برای نجات کشور باید الگوها و رفتار با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی عوض شود. در غیر این صورت شاهد تعطیلی کارخانجات در عرصه صنعت کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «عبدالرضا حمیدی»، نایب رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در نشست خبری این انجمن، با بیان این‌که امروز صنعت کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد، گفت: متاسفانه صنایع داخلی به دلیل نبود اعتماد به ساخت داخل در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.
وی تصریح کرد: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با ۳۵۰ عضو فعال و ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در عرصه صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کند.
حمیدی افزود: از آنجا که رهبر انقلاب سال جدید را رونق تولید نامگذاری کردند تا به امروز در صنعت نفت به حمایت از ساخت داخل اتفاق خاصی رخ نداده است‌.
وی ادامه داد: وقتی نام‌گذاری سال انجام می‌شود باید برنامه‌های اصولی برای اجرا شدن شعار سال صورت گیرد، متاسفانه تا به امروز برای اجرایی شدن ابزار خاصی تعریف نشده است تا جایی‌ که وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذشت ۴۰ روز از اعلام شعار سال تازه می‌خواهند جلسه تشکیل دهند. این در حالی است که باید کمتر از یک‌ماه ‌برنامه خودشان را با سازندگان ارائه دهند.
وی با انتقاد از عملکرد وزارت صنایع در خصوص بلوکه کردن ثبت سفارش کالا گفت: «چرا زمانی که سازندگان نیاز به متریال و مواد اولیه دارند، اقدام به این کار کرده است».
نایب رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گفت: سازمان برنامه و بودجه در حین بودجه‌ریزی به تولید داخلی توجهی ندارد.
وی افزود: وقتی صحبت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود در کشور به این‌شرکت‌ها مثل مجرم نگاه می‌کنند و برای ارائه تسهیلات مثل بانک رفتار می‌کنند.
حمیدی ادامه داد: برای نجات کشور باید الگوها و رفتار با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی عوض شود، در غیر این صورت فاجعه بزرگ در عرصه صنعت کشور رخ خواهد داده و کارخانجات تعطیل و با سیل بیکاران مواجه خواهیم شد.
وی تعدیل قراردادها، میزان پیش پرداخت‌ها ، حذف جرایم و ارائه یارانه انرژی را از جمله محورهای اساسی برای پیشبرد توسعه صنعت عنوان کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1003529

وب گردی

وب گردی