کارگاه آموزشی اقتصاد دریایی در واحد بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی اقتصاد دریایی با محوریت ظرفیت بندری کشور در زمینه اقتصاد دریا و کارآفرینی در حوزه اقتصاد دریایی در واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، کارگاه آموزشی یک روزه اقتصاد دریایی با محوریت ظرفیت بندری کشور در زمینه اقتصاد دریا و کارآفرینی در حوزه اقتصاد دریایی با حضور دانشجویان رشته های اقتصاد، مدیریت، حسابداری، شیلات، مهندسی دریا و مهندسی محیط زیست، استادان و علاقه مندان به این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.
مهدی نکیسا رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی واحد بوشهر در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف شناخت بیشتر علاقه مندان از ظرفیت های متعدد دریا و صنعت حمل و نقل دریایی و به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات در این حوزه برگزار شد.
وی با معرفی دیگر محورهای برگزاری این کارگاه گفت: یادگیری و تشویق مخاطبان جهت شناخت ظرفیت های بنادر تجاری و صیادی، کارآفرینی و نقش افراد در افزایش بهره وری از منابع دریایی و جایگاه آبزیان در سبد خانوار ایرانی از دیگر موضوعات و اهداف این کارگاه بود.
این مسئول افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی با هدایت اصولی، صحیح و آینده نگرانه علمی و کارآفرینی نخبگان و فرهیختگان به سمت موضوعات حیاتی و مورد نیاز کشور، می تواند پشتوانه غنی برای کشور در بسیاری از زمینه ها فراهم سازند که یکی از آن ها دریا و ظرفیت های دریایی است.
نکیسا با اشاره به اینکه دریا ظرفیتی عظیم از کارآفرینی است که نیازمند تشخیص به موقع فرصت های موجود در آن دارد، عنوان کرد: اقتصاد دریا از ظرفیت های بسیار مهمی است که می تواند خلاء های اقتصادی بسیاری را در کشور پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت های دریایی نظیر حمل و نقل دریایی، صیادی، پرورش آبزیان و بسیاری دیگر فعالیت هایی با درآمدزایی پایدار توأم است، تصریح کرد: حوزه فعالیت های دریایی، ساخت و تعمیر شناور و تجهیزات جانبی آن در این بخش، ظرفیت و گردش مالی بسیار مطلوبی را در خود جای داده است و از آنجا که بیشتر تجارت جهانی با حوزه دریا ارتباط دارد، این حوزه به عنوان یک مزیت مطلق اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه برای بهره گیری از ظرفیت های طبیعی و به ویژه مواهب دریایی، باید مجهز به دانش روز بود، تشریح کرد: هرچه اطلاعات ما از علوم نوین دریایی و بندری بیشتر باشد، بهتر می توان از این ظرفیت لایتنهی الهی در توسعه اقتصادی کشور بهره گرفت.
در این کارگاه آموزشی یک روزه مطالبی در خصوص آشنایی با انواع شناورها و نقش آنها در اقتصاد حمل و نقل دریایی، قوانین بیمه ای، تهیه اسناد اعتباری خرید انواع شناورها، نقش موسسات رده بندی در تضمین ایمنی و کاربری شناورها، تدارکات، کشتی ها، صید و صیادی، معادن ومنابع زیر دریا، گردشگری، تولید انبوه مواد غذایی دریایی و فعالیتهای مکمل و پشتیبانی آنها و فعالیت های اقتصادی دریایی توسط دکتر شیخیانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 1003535

وب گردی

وب گردی