2 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن کریم حضور دارند

وزیر آموزش‌وپرورش در پنجاه و دومین جلسه کمیسیون تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم از حضور دو میلیون و هشت‌صد هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن کریم خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در پنجاه و دومین جلسه کمیسیون تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم با تشکر از تلاش های متصدیان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقاتی با توجه به شرایط اقتصادی بسیار سخت است.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید کار ها به نحوی را پیش ببریم که در پایان سال ٩٨ دستاوردهای قابل‌اندازه‌گیری را مشاهده کنیم، اظهار کرد: امیدوارم در تمامی طرح‌های ملی از جمله طرح ملی حفظ قرآن کریم هم‌افزایی صورت گیرد و دستگاه‌ها باهم مدارا کنند تا اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه دو میلیون و هشت‌صد هزار دانش‌آموز در طرح حفظ قرآن کریم حضور دارند، گفت: این طرح برای انس و الفت با قرآن کریم و دور نگه داشتن دانش آموزان از آسیب های اجتماعی سرمایه قابل‌استفاده‌ای است.

بطحایی در پایان گفت: از طریق وزارت آموزش‌وپرورش در زمان مناسب به هیئت دولت پیشنهاد داده می شود تا اعتباری برای توسعه فرهنگ قرآنی در نظر گرفته شود.

در ادامه اعضای کمیسیون به بیان بخشی از اقدامات انجام‌شده پرداختند و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: با تعامل و هم‌افزایی خوبی که بین نهادهای قرآنی کشور رخ‌داده در چند سال گذشته مسابقات قرآن در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود که شامل گروه‌های مختلف دانشجویان، دانش آموزان، طلاب، بانوانمی شود.

وی افزود: مسابقات در بخش دانش‌آموزی با پیشرفت خوبی روبرو شد که٣۶کشور مشارکت کردند و ٢۵کشور به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

حسینی تصریح کرد: از سال ٩۶تصمیم گرفته شد تا تمام نهادهای ذی‌ربط یکپارچه عمل کنند و برای بیش از ٢٠٠کلاس درس لوح قرآن ارسال شد و در ٣١ استان نیز هماهنگی‌های لازم انجام گرفت.

محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، بیش از ده هزار نفر از دانش آموزان در اردوی قرآنی شرکت کردند که دو هزار نفر در هتل هما و بیش از ده هزار نفر در مصلی از مسابقات بازدید کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به طرح حفظ قرآن کریم در این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان ٩٨ مرکز و پردیس در سراسر کشور دارد که در طرح حفظ قرآن پیشتاز بوده‌اند و به‌موازات حفظ قرآن، محافظت از حفظ را هم در برنامه‌های این طرح داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در ماه مبارک رمضان میزبان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خواهد بود لذا برنامه‌های بسیار متنوع و متعددی در نظر گرفته‌شده است.

خنیفر تصریح کرد: در طرح دوشنبه‌های قرآنی در دانشگاه فرهنگیان، دو ساعت به محافل، مسابقات و تفاسیر قرآنی اختصاص داده‌شده است و همچنین کاروان‌های نور را در شب‌های ماه مبارک رمضان داریم.

کد خبر: 1003546

وب گردی

وب گردی